onsdag 4 februari 2015

Magsjuka!



                                                                     Hej!

Då fick jag en förklaring till mina små tupplurar i lördags. På kvällen åt vi kyckling till middag. Inga konstigheter med det. På söndagen vaknade vi som vanligt, gick upp och åt frukost. Jag åt vaniljyoghurt med en skivad banan i och lite nötmüsli i. Kände dock efter en stund att jag inte var riktigt nöjd med det utan hade som ett sug i magen. Så vid halv elva rostade vi (jag) några mackor men det blev inte bättre. Magen blev gigantisk (ännu större än vad den är annars) och jag kände ett vagt illamående.

Jag googlade lite på magkatarr och matförgiftning för att kolla vad det kunde vara. Men på eftermiddagen kunde jag konstatera att det INTE var magkatarr. Jag ska inte gå in på detaljer, men jag kände riktigt dålig.

                                               

Måndag och tisdag har jag inte kräkts nåt men har haft en fruktansvärd muskelvärk i kroppen. Jag googlade på det med (!) och det verkar vara helt normalt för magsjuka. Jag har ätit lite grann och idag känner jag mig mycket bättre. Lite svag då och då, men jag har inte varit sängliggande idag som jag varit de andra dagarna.

I morgon ska jag till jobbet igen och nu får vi väl ändå hoppas att vi får vara friska???

Isan är visserligen lite krasslig. Lite snorig och hostig men det verkar alla barn vara i stort sett hela tiden? Jag läste (googlade :) ) att det är inte ovanligt med upp till femton (15) förkylningar per år när man är i förskoleåldern. Huvva!

Jag har tagit fram två paket torsk som vi ska äta till middag tänkte jag. Det känns milt mot magen. Kanske med äggsås till? Det är smaskens ju! Här är det receptet som jag brukar göra. Tror dock att jag gör en enkel gratäng med potatismos till.

                               

Min godaste gratäng gör jag så här:

Koka ihop 2 dl creme fraiche och en dl vispgrädde med en fiskbuljongtärning. Lägg torsken i en ugnsform och häll såsen över. Halvera goda coctailtomater och lägg runtom. Toppa fisken med riven ost. Och så in i ugnen ca 20 min. på 200 grader varmluft. Undrar om jag ska prova med ris till? Orkar inte skala potatis. :) Är fortfarande lite svag ju.

                                        

                                        Dags att ta tag i middagen! Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar