lördag 7 februari 2015

Allmän klagan.



                                                                 God kväll!

Lördagskväll och Mello. Gäsp. Ja, det får väl gå lite i bakgrunden då. Inget jag kommer att följa slaviskt precis. Det blir kanske skillnad om några år när Isan är större. Då vill säkert hon se på det. Då blir det ju mycket roligare!

Jag ska gå och lägga mig tidigt. Det har varit en krävande dag. Mest psykiskt. Var kommer alla konstiga människor i från?? På vardagarna har vi samma kunder och de flesta av dem är väldigt, väldigt trevliga. Men idag?? De hittar ingenting, de kan inte läsa, de har inte glasögonen med sig (!) (varför i herrans namn inte???). Många av dem är totalt hjälplösa. De läser och läser på annonsskyltarna men bestämmer sig ändå att ta varan brevid som INTE är på annons och så blir de sura sen när det inte blir rätt?

                                 

En kund som köpte två paket med tvättmedel fick med en tvättpåse på köpet. Den har inga streckkoder och går alltså inte att scanna i kassan. Sen står hen och granskar kvittot och ubrister: Men man skulle ju få tvättpåsen på köpet!!!?? Ehhh...ja?

-Men du har ju slagit in den här?

Nej, det vet jag ju såklart att jag inte har eftersom det är helt omöjligt. Den "finns" inte i vårt system.

Jag bad att få titta på kvittot där det står Grumme tvättmedel x 2, Grumme diskmedel. Inget annat. Inget som i närheten påminner om tvättpåse?

-Nähä, då läste jag fel.

Ehh...ja? Just det. Läs gärna minst en gång till innan du klagar, tack! :)

                                      

Och detta pågår alltså medan man har en kund framför sig som pratar med en om betalning, samt en lååång kö bakom. Typ så har dagen varit.

Och så de här trollen som kryper upp från nån rotvälta nånstans i från. ??? En kvinnlig (?) kund med skägg som skulle göra vilken yngling som helst avundsjuk och en droppformad vårta som dinglar på nästippen. Vad är det?? Har hon ingen spegel i rotvältan? Kan hon inte spegla sig i nån tjärn? Nej, visst nej, de är väl frusna så här års.

Jag vet att det är lågt att klaga på folks utseende, men sånt här måste ju ändå slå nåt slags rekord i att inte bry sig över huvud taget? Men hon kanske var sjuk? Och vem vet hur jag själv ser ut om trettio år? Jag kanske är täckt av vårtor och skulle vara tacksam om jag bara hade EN som dinglade?

Det jag vet om mitt utseende nu är i alla fall att jag har blivit tjock som en gris. Vet inte riktigt när det hände, men så är i alla fall fallet. Idag har jag ätit en vanlig frukost med banan, vaniljyoghurt och müsli från Pauluns. Plus några katrinplommon och lite linfrön.

                                            productImage
Magen har inte blivit sig själv riktigt efter magsjukan, men nu ska jag bara ge den nyttigheter så den ska bli glad igen.

Till lunch åt jag en ost och broccolisoppa och en apelsin. Apelsinerna är verkligen jättegoda nu!!

                               
                           Ost & Broccolisoppa
                                                             Jättegod!! Och endast 220 kcal!!

Sen åt jag inget förrän vi kom hem och då åt vi bara macka och yoghurt. That`s all! Inga chokladbitar på skyltkontoret, inget ur godispåsen på kassakontoret. Inga godisbitar från gårdagens godispåse.
Nej, nein, njet!

Jag måste helt enkelt gå ner i vikt, jag mår jättedåligt av att vara så här tjock. Frågan är om jag har vägt så här mycket förut? Jag vet inte för jag har inte vägt mig. Har inga batterier i vågen och tänker inte köpa några heller. Då kommer jag må jättedåligt för vad vågen visar. Bättre att känna på kläderna. Och de känns trånga!!

I morgon ska jag GÅ till jobbet. Mor och far kommer hit och passar Isan så jag bad dem komma lite tidigare så jag hinner ta en promenad. Hoppas bara att det inte är för halt? Det verkar ju ha varit jättefint väder ute idag, men precis när vi var ett par kilometer hemifrån så kom det världens snöoväder och det blåste en kraftig nordanvind! Det smattrade till och med på bilen när flingorna träffade fönstren! Nästan som hagel!

Men det finns inget dåligt väder heter det ju, och vill man vara fin osv...

Nu slutar snart Mello. Var det nån bra artist med tro? Vi får strax höra resultatet. Skulle tippa på Erik Saade och Jessica Andersson! :)

                           
                                                                Sweetie pie!

            God natt på er och låt oss för guds skull hoppas att morgondagen blir bättre!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar