torsdag 12 februari 2015

Glutenintolerant?



                                                                      Hej, svejs!

Jajamän, då är man långledig då!! Såå skönt! Det har varit tre ganska sega dagar med bl a. ett personalmöte i tisdags morse. Igår jobbade jag kväll och i morse började jag klockan sju. Puh. Det blev inte många timmars sömn, mest för att jag vaknade av att jag hade sjukt ont i magen.

Jag låg i 1½ timme och kunde inte sova för att jag hade sån konstig värk. Till slut tog jag en Ipren och då blev det bättre. Funderar på det där med gluten för igår åt jag havregrynsgröt och två knäckemackor när jag kom hem. Där kan vi snacka glutenchock.

                   

När jag vaknade var jag vrålhungrig och åt två hönömackor (hönökaka) med ost och en stor kopp kaffe. Sen på jobbet åt jag A-fil med min nötblandning. Det gick bättre under dagen och jag hade bara lite ont. Och nu har det släppt helt. Mystifikt!

Isan är snuvig i näsan och hon var jättetrött när jag hämtade henne. Hon var ledsen och kinkig vilket inte är likt henne, men så har hon ju också haft en superlång dag på dagis. Hon ville ha glass till kvällsmat vilket hon också fick (!), samt en kaviarmacka. Och nu snusar hon gott i sängen efter att ha somnat i mitt knä framför Aristocats på datorn. Lillplutta. Det är inte lätt att vara liten heller.

I morgon skulle vi behöva köpa lite strumpor åt henne så vi får se om hon orkar åka till Marieberg en stund. Det är inte superviktigt och ingen panik, men vi har heller inget annat inbokat. Och troligen är det bättre att åka ut dit en fredag i stället för i helgen? Har lovat sonen nya sovkuddar så en sväng till IKEA kan det också bli. Sist vi var där blev det ju bara några minuters besök. :)

                        ÄRENPRIS Kudde, fastare IKEA

Nu ska jag catcha up med senaste avsnitten av Hem till gården. Vi hörs!

                                      

Största anledningen till att kolla in Hem till Gården just nu!! Michael Parr som Ross Barton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar