måndag 23 februari 2015

Black Opium.



                                                                God morgon!

Måndag, ny vecka. Fortfarande förkyld. Igår la vi oss klockan åtta! Isan skulle prompt sova i min säng och jag var för trött för att argumentera mot. Vi somnade på en gång bägge två. Skönt. Sov ända till halv sju i morse.

Medan vi sov hade sonen kommit hem efter att ha hälsat på flickvännen. Borde ju ha förstått att hon skulle locka honom från sin far. Sonen var förstås jättetrött men gick i alla fall iväg till skolan utan att klaga alltför mycket. Han kanske har saknat sina kompisar?

Han verkar i alla fall haft en bra semester även om han inte hade varit alltför förtjust i maten. Fisk och skaldjur är inte hans favvo och det hade tydligen serverats en hel del av det. Han hade ätit hamburgare i stort sett varje dag, sa han. Då borde han ju verkligen ha trivts kan man ju tycka.

Igår när jag kom hem blev jag firad av mannen och Isan. De hade varit i Marieberg i lördags och shoppat. Det var lite roligt för Isan hade fått en minitriss på lördagen och då frågade jag om det bara var hon som hade fått en triss och då sa hon: Nej, du ska också få en men det är en överraskning. Du ska få den i morgon.
Suck, hörs från mannen och du fick ju inte säga det? Jag svarade att i morgon har jag nog glömt det.

På söndagen när vi badar säger Isan: -Mamma, har du glömt att du ska få en lott idag?

Jag svarade att jag hade det. :)

Förutom trisslotter fick jag en ny parfym, Black Opium från Yves Saint Laurent.
                                                 
                                                           Den doftar underbart!

                            

Det är faktiskt första gången på länge som jag önskar mig en doft. Jag har kört med Escadas olika dofter länge och de doftar också jättegott, men den här är speciell! Jag gillar ju lite tyngre och söta dofter och den här beskrivs så här:

Rockiga Black Opium är lika revolutionerade som den klassiska Opium-doften var på 70-talet. Denna helt nya doft framkallar det sensuella och förbjudna hos sin kvinnliga bärare. Doftsammansättningen är baserad på ett beroendeframkallande kaffe-ackord, vanilj samt apelsinblomma – allt för att locka fram kontrasterna och spänningarna mellan ljus och mörker. Black is the new black!

           I början på 90-talet körde jag med Poison från Dior om ni kommer ihåg den?


                                                
               Där snackar vi tung och söt doft! Jag har även haft Sonia Rykiel några gånger.


                                             
               Angel från Thierry Mugler är också en favoritdoft, fast den har jag aldrig haft. :(

                                                Bildresultat för angel thierry mugler
Det är inte direkt dagdofter nån av dem, tycker jag, utan passar bättre på kvällen eller vid festliga tillfällen. Men det är ju min smak det. På jobbet har jag oftast ingen doft alls. Känns lite som att kasta pärlor för svin, hehe. Och då syftar jag inte på mina kollegor.

I morgon är jag ledig. Yey! Ska baka en semmelkladdkaka och åka ut till flygplatsen och hämta mamma och moster som kommer hem från Teneriffa. De vet inte att jag och Isan kommer så det blir en överraskning! Tänkte ta med några ballonger och vifta med. Hon har ju fyllt 70 år!

Recept på Semmelkladdkaka kommer sen! Dags att fixa sig i ordning för jobbet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar