fredag 13 februari 2015

Sock shopping och Askungen.



                                                               God kväll!

Lat fredag idag. Vi vaknade tidigt, redan vid sextiden och då blir ju dagen dessutom ganska lång. Isan är fortfarande snuvig och jag börjar känna av halsont! Som tur är har jag ju en hel låda med Fishermans friend som jag vann i januari! De kom som ett brev på posten skulle man kunna säga om man vill vara vitsig. :) Och det vill ju jag.

Vi åkte i alla fall ut till Marieberg och köpte strumpor till Isan. Hon fick i stort sett bestämma själv vilka hon ville ha och det blev (förstås) strumpor med katter på.

                                        

                                      

Det var allt vi köpte till Isans förtret. Hon vill ha ALLT som glittrar. Diadem och små väskor och annat nödvändigt. Men det blev inget sånt alls. Hon har massor som hon inte ens använder.

Efter Lindex gick vi till "lekparken" en stund. Tyvärr är det väldigt svårt att få med sig henne därifrån sen, men efter en halvtimme tyckte jag att det räckte och så åkte vi hem.

När vi kom hem satte vi på Askungen på datorn och satt och myste med den och åt apelsiner. De är fortfarande saftiga och goda, men de verkar inte hjälpa mot förkylning!

Isan somnade tidigt och jag ska gå och lägga mig nu, tänkte jag. Är trött. Har inget roligare än så att berätta idag. :)

Och jag skrev aldrig att Michael Parr är snygg, eller hur? Skönheten sitter ju i betraktarens öga som det heter.

        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar