onsdag 18 februari 2015

Kort dag idag!



                                                               Hej, svejs!

Uppe med tuppen i morse med! Och kort dag! Slutade klockan 12:00. Gissa om mina arbetskamrater var gröna i ansiktet när jag svassade hemåt medan vissa av dem precis började sin arbetsdag?

Och i morgon är jag ledig!! Det här schemat har sina fördelar minsann. Chefen frågade visserligen om jag ville vara kvar till tre, men jag tackade nej! Jag har bara EN sån dag på fyra veckor och jag vet att han brukar fråga mig, så jag var beredd på att frågan skulle komma. Brukar alltid säga ja, men idag kände jag verkligen för att få gå hem.

Tog en kopp kaffe, slängde in en tvätt och plockade lite innan jag hämtade Isan på förskolan. Det hör ju inte heller till vanligheten att man har nån minut alldeles för sig själv.

                                                

På lördag kommer äntligen sonen hem från Västindien där han varit med sin pappa i snart två veckor. Ett ynka SMS har jag fått i från honom på hela tiden. Jag får väl anta att han har det bra då? Det är inte gratis Wifi på hotellet så då kanske han inte kan sitta med telefonen hela tiden? Men nån gång hade ju varit trevligt. Misstänker dock att han sms:at flitigare med flickvännen. Eller mailat. Eller skypat. Eller vad man nu gör?

På "min" tid fick man skicka ett vykort som kom fram ungefär tre veckor senare än man själv om man hade tur. Ibland kom det inte fram alls. Det var tider det!

                    

Snart dags att dra igång med middagen. Ska göra nåt med pasta och bacon. Svängde ihop en så god sås för nån vecka sen så jag tänkte göra nåt liknande ikväll. Jag blandade en halv burk Barilla tomatsås med creme fraiche eller grädde. Minns inte riktigt, same, same. Och så stekte jag bacon och lök och blandade ner såsen i. Det blev supersmarrigt!



                                        

                                                   Nej, dags att börja med maten! Vi hörs sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar