fredag 20 februari 2015

Fifty shades of grey och Utvandrarna.



                                                                  God morgon!



Isan somnade inte förrän efter tio igår kväll. Kul kväll. Not. Jag gick och la mig strax efter och kollade på en engelsk serie, Line of duty som jag bara har prickat in det första avsnittet av. Nu var det det fjärde av fem. Himla synd för det verkar ha varit ett bra program men jag har ingen aning om när det går? Det här var en repris. Lite läskigt var det på slutet då de skulle knipsa av en av polisernas fingrar med en tång...Sånt vill jag inte se.

                                    

Idag börjar jag tolv och jobbar kväll. Mannen och Isan får ha myskväll utan mig. Trist. Jag hinner väl precis hem till På spåret. På jobbet skulle två kollegor plus några tjejer till gå på Fifty shades of grey ikväll och sen gå ut och äta. Inget för mig dock. Jag läste halva första boken men tyckte att det var som vilken fjortisbok som helst? Smaken är som baken! Det var länge sen jag läste en bra bok över huvud taget. Jag gillar Mari Jungstedts böcker och tycker om den kategorin av böcker, men hinner inte läsa nu för tiden.

En kompis till mig lyssnar ofta på ljudböcker och just nu på Utvandrarna av Vilhelm Moberg. Hon tycker att den är jättebra och ger verkligen perspektiv på hur vi har det idag. Kanske vore nåt att läsa nån gång?

                                          

I morgon kommer sonen hem från sin semester. Det ska bli kul att höra hur han har haft det. Hoppas han kan komma över en sväng nån kväll, trots att det inte är "min" vecka? Mamma kommer hem på tisdag från sin resa. Jag har kollat deras väder och det verkar ha varit sådär, men det är inte alls säkert att det stämmer lokalt. De lär ha haft bättre väder än här i alla fall! Här är det grått och blåser storm och inte ser man nån ljusning än på några veckor!

                                                Dags för lite frukost! Ha en bra fredag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar