torsdag 19 februari 2015

Sömntuta.



                                             Nämen, vilken konstig dag det blev?

Morgon var helt vanlig, Isan kom in till mig vid halv sju, vi låg kvar i sängen en stund och kollade på barnprogrammen innan vi gick upp och åt frukost. Sen flöt förmiddagen på med tvätt, bad och lite småplock. Gjorde hamburgare till lunch, men när det var färdigt hade Isan gått och lagt sig! Det var omöjligt att väcka henne så vi tänkte att hon får väl sova. Och det gjorde hon. Till halv fyra.


                                 

Vet inte varför men hon måste ju har varit i stort behov av sömn. :) Och jag som hade tänkt att vi skulle åka och handla fick snällt sitta och vänta, vänta och vänta. När hon väl kom upp så var hon ju såklart hungrig och åt sin hamburgare i godan ro innan vi kunde sticka till Willys.

Då var klockan halv fem och är det nåt jag vill undvika så är det att handla en torsdagskväll! Det är väl bara en fredag eller lördag som kan vara värre?

Nåja, det gick faktiskt bra. Det var inte så mycket folk som jag trodde. Lyckades dessutom parkera bilen bredvid en gammal kollega! :) Han och hans fru hade precis handlat färdigt när vi kom!
Världen är liten ibland.

Till middag gjorde jag en favoriträtt som jag tycker ni ska prova! Rakt ner i pannan från Guldfågeln. Färdigkryddad kycklinglårfilé som är strimlad och som namnet antyder är det bara att steka! Jag blandade ner frysta wokgrönsaker och en burk kokosmjölk. Det blev såå gott!

                    

Till det blev det ris. Nu har de ju pratat om att det finns arsenik i ris, så det känns ju inte så kul. Nu nämnde de inte vanligt vitt ris, utan det var ju mer jasminris och fullkornsris.

Det blir ju svårare och svårare att veta vad man ska äta. Förut har de ju sagt att man SKA äta fullkornsris för att det är nyttigare, och så visar det sig att det är arsenik i det.

Nu får jag sluta. Isan är såklart fortfarande vaken och pratar oavbrutet med mig. Vi leker affär medan jag skriver det här. Ska engagera mig lite mer nu. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar