måndag 16 februari 2015

Semlor och ny baddräkt?



                                                      God kväll i stugorna!

Tidig morgon, tidig kväll. Vi var uppe redan klockan fem i morse eftersom jag började klockan sex. Mannen kom hem igår kväll så han fick lämna lillfisen på dagis. När han är borta brukar jag ha dispens från jobbet och börjar sju i stället, men nu var det bara att masa sig iväg.

Tycker dock att det är helt OK att börja klockan sex. Då har vi fyra timmar för oss själva innan vi öppnar. Vi lyssnar på radion och plockar varor i lugn och ro. Vi hinner med ett morgonmöte också med lite frukost och kaffe. Sen kööör vi! (När kunderna kommer in är det inte riktigt lika mysigt längre).

Köpte med semlor för att fira mannens födelsedag som var förra veckan. Mumsigt. Färska och goda. Fast jag tar faktiskt bort det mesta av grädden. Det är själva bullen och mandelmassan jag vill åt!

                                 

Mannen blev glad för sin present även om jag misstänker att han redan hade sett vad han skulle få. Han i sin tur hade köpt lotter till mig och Isan i Alla hjärtans dag present. Och jag vann 60:-! :)

Vi har halvt om halvt bestämt att vi ska ta en veckas semester framöver här i vår och åka till värmen. Jag blir nästan lite galen när jag tänker på att det är typ ett halvår till semestern annars!

Jag har kollat lite efter baddräkter och än så länge verkar det inte ha kommit några till butik än? Jag hittade några på Bon Prix som jag tyckte var fina. Vilken tycker ni är snyggast???

                                                


                                                  

                                                   

Själv gillar jag den randig i mitten bäst, men den var också den dyraste. :( Det lutar nog åt den understa. Tycker den var söt med rosetten.

                     Nej, nu är det dags att ta tag i middagen. Ikväll äter vi Tacos. Vad äter ni?

                               




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar