lördag 31 januari 2015

Ja, se det snöar...



                                              ...det var väl roligt? Hurra!

Eller inte. Tung blötsnö som lägger landskapet, och BILEN, under ett tjockt täcke. Vi har faktiskt varit ute en sväng just för att bilen inte ska bli omöjlig att starta på måndag.

Vi åkte till posten och hämtade paketet med Fishermans friend som jag vann. En låda med 24 påsar i! Tackar, tackar! Och goda var de!

Efter det åkte vi till Coop och handlade lite smått. Frukt, grönt och mejerivaror som behövdes. Tänkte laga kycklinglårfilé i kväll, med klyftpotatis till. Sonen och flickvän är i Romme och åker skidor över dagen så de är säkert hungriga när de kommer.

Annars har vi inte gjort något alls idag. Efter lunchen ville Isan ligga i sängen och mysa så då gjorde vi det och jag lovar,  jag somnade hela tiden i små, små micro tupplurar. Jättekonstigt. Jag har ju sovit jättebra, och länge i natt. Och Isan med. I sitt tält, hehe.

Till lunch gjorde jag lammfärsbiffar med timjan, en god sås med creme bonjour gräslök och hemlagat potatismos. Mumsigt!

I veckan har det kommit paket med sånt som jag beställt på nätet. Lite kalasklänningar till mig och Isan. På Kids Brand Store har de stor REA med massor av varor för upp till 50% rabatt. Jag köpte två klänningar och en topp från NOA NOA till Isan. Jättefina!



Och till mig blev det en klänning från H&M, samt två kuddfodral till Isans säng.


Ett ljusrosa och ett turkost i sammet. Nu behövs det innerkuddar till dem, så nu har jag fått en anledning att åka till IKEA!

Nu ska vi leka lite på Isans rum innan jag börjar med middagen! Trevlig kväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar