söndag 4 januari 2015

Pasta Alfredo med kycklingfilé.



                                                                God kväll!

Då var den här sköna helgen över då. Har bara varit hemma och tagit det lugnt förutom en sväng till svärmor och W. Vi bjöds på en supergod mustig köttgryta med kokt potatis, vinbärsgelé och inlagd gurka. Såå gott!

Till fikat bjöd W på hembakta lussebullar med mandelmassa i. Mumsigt! Sen satt vi och pratade, åt choklad och hade allmänt mysigt. Till och med Isan uppskattade det för hon utbrast:
Vad mysigt vi har! Och det är faktiskt jättemysigt i deras hus som ligger så fint ovanför Vättern.

Det tar precis en timme att åka dit så det är ju i längsta laget, men det är ju inte så farligt. Till svärfar är det ju 100 mil! :)

När vi kom hem var sonens flickvän här så jag "svängde ihop" en pasta Alfredo med kycklingfilé till. Det blev hyfsat gott. Inget jag kommer göra varje vecka kanske. Såsen blev lite för tunn tyckte jag, men det går väl att lösa. Receptet hittar ni här.

                     Pasta Alfredo med kyckling

                                                   Bild lånad från Receptfavoriter..se.

Jag blev så sugen på det härom dan. Förr åt jag det ganska ofta på Rosalis på Järntorget eller Stortorget, men det var evigheter sen nu. Får göra mig något ärende dit nån gång så jag kan avnjuta en riktig Alfredo.

Som vanligt vill inte Isan sova vilket börjar bli en riktig plåga! Vi kan hålla på en till två timmar varje kväll och det är inte kul!! Får hoppas hon kommer in i bättre rutiner när alla helgdagar är slut och dagis börjar som vanligt. Blir väl på torsdag då eftersom det är trettondagsafton och trettondagen, samt ledig onsdag först.

Jag blev faktiskt förvånad över att dagis är öppet i morgon eftersom vi har öppet som en lördag? Men bra för oss!

Nu måste jag fortsätta nattandet. Har serverat rostad macka och drickyoghurt medan jag skrev det här. Det märkte ni inte va? Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar