torsdag 1 januari 2015

Gott nytt år!



                                                                 God morgon!

Årets första dag. Vaknade kvart i åtta. Skönt. Har fått sova heeela natten utan något avbrott och det tillhör inte det vanliga.

Nyårsafton 2014 går nog till historien som den sämsta kvällen nånsin. Jobbade till halv sex, kom hem och började med maten på en gång. Gjorde helstekt oxfilé med hasselbackspotatis och bearnaiessås till. Det blev jättegott, inget fel på det. Skippade både förrätt och efterrätt eftersom klockan var så mycket. När klockan var åtta skulle vi spela Bingolotto. Det har vi nog inte gjort på två år typ, men tänkte att det kunde vara lite trevligt. :)

Tyvärr så ville inte Isan gå och lägga sig fast klockan blev senare och senare på kvällen. Och inte blev det bättre av att det smälldes spännande fyrverkerier runt om i bostadsområdet. Hon var törstig och hon var hungrig och det ena med det andra.

Hela kvällen bestod av att tjata, bära, stoppa om osv. När klockan var elva hade hon äntligen somnat och då gick jag också och la mig. Tyvärr var det inget på TV så jag låg bara i sängen och zappade. När klockan började närma sig 12-slaget gick jag upp igen och kollade på fyrverkerier med mannen, önskade varandra Gott nytt år (inget skålande ens) och så gick jag och la mig. Somnade på stört. Yey!

Det var vårt Nyårsfirande det. Hoppas ert var bättre!! ;)

                                

Idag vet jag inte vad vi ska hitta på? En promenad kanske i blåsvädret? Lägga ett pussel kanske?

Men först lite frukost i magarna. Mitt hembakta julbröd. Mums!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar