måndag 26 januari 2015

Nu är det förkylt!



                                                                    God kväll!

Hemma idag och vabbar igen. Isan kräktes inget mer på hela dagen igår men åt inget vidare heller. På kvällen åt vi äggmackor och sen bäddade hon i sitt prinsesstält (!) och somnade där.

Jag vaknade klockan tolv över att hon gallskrek och när jag sprang upp så så stod hon på vardagsrumsgolvet och kräktes. Hon hade kräkts på mattan också, så jag tvättade av både henne, golv och matta och så gick vi och la oss i min säng. Hon somnade på stört.

Idag har hon inte kräkts nånting alls och i stort sett ätit som vanligt. Däremot är hon lite snuvig, vilket jag inte är. Jag är genomförkyld! Bah!

                               

Nåväl, i morgon är vi lediga så jag har en dag till på mig att tillfriskna innan jag måste försöka ta mig till jobbet igen. De lär väl undra där vad vi sysslar med här hemma. Det känns som att jag kommer och går lite som det passar. Det är nästan så jag blir glad om jag hör att nån annan är sjuk om ni förstår vad jag menar? Jag vill liksom inte att chefen ska tro att det är bara är vi som är hemma jämt.

Om vi är någorlunda pigga i morgon tänkte jag försöka starta bilen, (den ville inte starta i fredags när det var kallt), och åka ut till Marieberg. Om den inte startar får vi väl vara hemma igen. Orkar inte åka buss! Så viktigt är det inte, men skulle behöva köpa mockasiner till lillfisen att ha på dagis.

Hon fick fina mockasiner av farmor men de har "försvunnit". Trist. Kanske ska leta lite noggrannare på dagis?

Nej, nu ska jag krypa ner i sängen. Hoppas, hoppas, hoppas att vi är bättre i morgon. Natti!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar