söndag 18 januari 2015

Coco Chanel och Thomas di Leva.



                                                                  God kväll!

Då går helgen mot sitt slut. Vi har varit inne i stort sett hela helgen förutom en promenad till postombudet igår. På eftermiddagen blev Isan kokhet så hon gick och la sig i min säng och kollade på TV. Tog tempen och den visade 39,3. Hon hade ingen matlust alls, men på kvällen fick jag i henne några kex till "middag".

Fick äntligen se Coco- livet före Chanel som jag försökte se på datorn för några veckor sen. Det blev lite halvdant den här gången med, för Isan kräktes helt plötsligt i min säng! Upp och duscha av, slita ur sängkläderna och stoppa ner ledsen Isa i sin säng.

                   
                                           Audrey Tautou som Coco Chanel

Som tur var somnade hon om där och jag kunde byta lakan i min. Så tacksam för tvättmaskin i såna här lägen!

Efter filmen vaknade hon lägligt igen och vi låg och kollade på reprisen av Så ska det låta en stund.

I ena laget var Hanna Hedlund och Thomas di Leva, en av mina favoriter faktiskt. Han var klädd i kostym, vilket jag aldrig någonsin sett förut men det såg trevligt ut. Han verkade dock något bortkommen och blyg tyckte jag. Det kändes som pianisten vände sig till Hanna hela tiden.

Här kan du lyssna på en av mina favoriter av Thomas, Regnbågsklara diamant. Jättefin!

I morgon har jag semester. Skönt, då slipper jag vabba. Dagis är stängt så det är därför. Vet inte vad/om vi ska hitta på något eller om vi får vara hemma igen. Jag vet att Isan är jättesugen på att åka till Skojlandet, men det är kanske inte det bästa när man varit hemma med feber?

                                                 Blir nog något stillsammare kanske?

                                         Nu ska jag kolla på en annan favorit - Poirot!

                                                




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar