söndag 25 januari 2015

Jag tror jag blir knasig...

...på detta vabbande! Har jobbat fredag och lördag men i morse var det dags igen. Isan vaknade kvart över sju och kräktes. Som tur var hade jag faktiskt kräkhinken i sovrummet så den var snabbt på plats. Sen har det kommit två gånger till, men bara vatten eftersom det är det enda hon fått i sig.

Vi var ju på vårdcentralen i onsdags och en läkare lyssnade på lungorna osv. och allt såg bra ut, och så nu detta.

På förmiddagen tog vi ett bad och då sa hon att hon frös, vilket hon aldrig gör så nåt är det ju. Till lunch stekte jag pannkaka och hon åt kanske en halv, max. Och nu sover hon.

Själv har jag fått hostan från hell, förmodligen från min kära son (och dotter). Det går liksom bara runt runt här hemma.

Igår kväll bjöd jag mor och far på middag eftersom de ställer upp så mycket med Isan. Vi åt pulled chicken med pommes och hemmagjord pepparsås. Mamma tål inte så mycket nu för tiden, men pappa tog om och tyckte det var jättegott! Kul!

                                                     

De lever ett ganska spartanskt liv, utan överdrift, så det är extra roligt att bjuda dem på nåt gott. Inte så att de är fattiga på något sätt, utan att de lever enkelt. Som de alltid har gjort, typ. Delvis beror det väl på att mamma inte kan äta allting, men även pappa har enkla vanor. En smörgås och en kopp te till kvällsmat ungefär. Det räcker för dem. Det skulle det nog göra för mig med om jag levde ensam, men när man har barn vill man ju laga mat till dem om inte annat.

I veckan har vi inget särskilt inbokat. Är ledig tisdag + helgen så vi får se vad vi hittar på. Är lite sugen på att åka till Panduro för att köpa vackra papper. Tänkte testa lite enkla origamigrejer!

Men först måste Isan bli frisk! Nu får ni ha en skön söndag. Hej, svejs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar