tisdag 27 januari 2015

Sylvanian families och cykelkorg från JULA!



                                                              Hej svejs!

Idag mår vi mycket bättre bägge två så vi har faktiskt varit ute i Marieberg på en liten shoppingrunda.

Bilen startade som en klocka, tack för det bilen, ska aldrig klaga på dig mer!! Vi tog skogsvägen dit som jag tycker är så mysig att köra i stället för motorvägen. Vi mötte en ryttare och såg några kossor som var ute i hagen och åt hö. Mysigt!!

Vi började med Lindex där vi köpte mockasiner till Isan och strumpor till mig.

                                    
Jag sliter så fruktansvärt mycket strumpor på jobbet så det känns nästan som jag tar ett nytt par varje dag.

Efter Lindex gick vi till Mc Donalds för Isan var hungrig och det var inte så konstigt eftersom hon bara åt två skinkskivor till lunch innan vi åkte! Nu åt hon sex bitar chicken nuggets i alla fall.

Hon fick ett par söta glasögon i sitt Happy Meal och hon såg för tokig ut i dem! :)


                                             

Det är absolut inte ofta vi är i affärer tillsammans så därför får hon lite habegär när vi väl åker nånstans märker jag. Och det är ju verkligen inte konstigt alls, det är ju lite samma sak för mig. Det man inte ser vet man ju inte om att man vill ha?! Vi slank i alla fall in både på Akademibokhandeln där hon hittade en vacker (?) nyckelring, som en stor rosa diamant med hennes namn på. Jättefin, men där sa jag nej. Vet inte riktigt vad hon skulle ha en sån till?

Sen gick vi in på BR-leksaker och där var vi inte alls länge men vi fick med oss en liten Sylvanianfamilj med oss ut. Jag kan säga att om de hade funnits när jag var liten så hade jag önskat mig allihop!! Hur söta är de inte? Det kan bli så att det kommer fler framöver om jag får bestämma.

                         

                                   Mamma kanin är ute i lekparken med de två små bäbisarna!

Isan verkade också gilla dem för när vi kom hem skulle vi bygga ett hus åt dem i LEGO. Det gick
sådär.

Vi var också in en sväng på Panduro där jag köpte ett block med vackra papper att vika origami av. Jag tänkte bara göra dubbla solfjädrar att hänga i taket. Kanske i Isans rum eller bara när vi har kalas som pynt. Vi får se.

Till sist gick vi in på JULA och köpte en cykelkorg i rotting som Isan ska ha som småförvaring på sitt rum. Det går ju att hänga den på sänggaveln och så kan hon ha små böcker och nappar i den. Den var naturfärgad men jag ska måla den vit så fort tillfälle ges. Och knyta nån fin rosett i passande band.
                                                     
                                                       Visar så fort det är klart!

                              
Efter Marieberg åkte vi övre till IKEA eftersom Isan var så sugen på att leka i bollhavet. Jag hade ingen större lust för jag skulle inte ha nåt, men jag kom på att jag kunde köpa nya innerkuddar.

Isan klädde av sig och vi skrev in henne och sa hejdå och så gick jag. Det tog nog max EN minut innan de ringde och sa att hon inte ville vara kvar därinne!

Då struntade vi i IKEA och så åkte vi hem. Bollhavet hade varit stängt sa Isan och ingen ville leka med henne, berättade hon. Hihi. Gick det verkligen SÅ fort att ta reda på det? Jag tror att hon var lite mammig, jag.

Nu har hon åter somnat i sitt prinsesstält och förmodligen kommer hon att vakna i natt igen och komma in till mig. Gullpluttan!

Jag är så sjukt sugen på Subwaykakor!! Ni vet såna där lite seeega goda? Ska försöka baka såna till våra kalas. Har googlat ett recept jag ska testa. Och nu passande nog börjar snar Biggest loser!¨

                                                               Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar