torsdag 22 januari 2015

Väck inte den björn som sover.

   

                                                                     Hej, svejs!

Ledig idag, vabbade igår. Bägge barnen är hemma och är sjuka, sonen mest tror jag. Det började i tisdags då sonen hämtade Isan för att jag jobbade kväll. När jag kom hem låg hon i min säng och gallskrek och det hade hon gjort i ca en timme sa sonen!

Han och flickvännen hade värmt Lasagne i ugnen och under tiden hade Isan somnat. När maten var färdig ville de väcka henne för att de skulle äta, men det var lättare sagt än gjort! Det blev ett ramaskri som inte ville ge sig.

                                          

När jag kom hem var hon helt rödgråten och kunde inte koppla av. Men det tog inte lång stund innan hon lugnade ner sig. Sen gick vi upp och åt några kex eftersom hon hunnit bli hungrig. Dock hostade hon hela kvällen innan hon somnade vid halv tolv!

Jag tyckte synd om sonen som kände sig misslyckad som barnvakt, men det är ju inte så lätt att veta hur man ska göra? Hade han ringt mig hade jag såklart sagt att hon skulle få sova, men det visste inte han. Han trodde att hon var tvungen att få nåt i magen.

Igår var vi i alla fall till vårdcentralen och en läkare fick lyssna på henne. Allt såg bra ut så han skrev ut Mollipect och vi åkte hem igen.

Självklart vägrade Isan att ta hostmedicinen, men jag hade inte räknat med nåt annat heller. Suck.

Som "tur" är så kan sonen kanske ha nytta av den i stället? Han hostar och kraxar han med.

                                                    


Så idag ska vi bara vara inne igen. Eller, jag måste nog gå ut och försöka skotta fram bilen. Det har kommit ca 2 dm. snö och det varnas ju för att det kan komma mer. Bättre att göra det idag när jag är ledig än i morgon när jag ska till jobbet och är stressad. Hoppas dessutom på att bilen startar utan problem. Den kan vara lite tjurig när det är kallt. Hatar vintern!!!!

                                                         Nu ska vi ta ett skönt bad. Vi hörs!

                                                    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar