lördag 3 januari 2015

Kokt torsk med äggsås, världens godaste!



                                                                 Hej, hej!

Ledig lördag och sovmorgon ända till kvart i åtta! Och ingen Isan har kommit in i natt! Badat och ätit frukost men inte gjort så mycket mer. Bara slappat! Vädret är strålande men jag har ändå ingen lust att gå ut faktiskt. Får se om vi gör nåt senare. Förmodligen inte. :)

Till lunch blev det kokt torsk i äggsås efter Per Mobergs recept. Sååå himla gott! Till och med Isan tyckte det var jättegott och upprepade det flera gånger. Jag tror att tricket är att koka torsken med lagerblad och kryddpeppar!

Såsen görs av grädde och mjölk och smaksätts med lite persilja. Jag brukar köpa fryst persilja, det är smidigt att ha hemma.

                                                            Här hittar ni receptet!

                           
Sonen sover över hos en kompis och skulle gå på bio igår kväll med honom och hans äldre bror. Bra, tycker jag att han hänger med kompisar också och inte bara flickvännen. Isan vill också gå på bio och jag funderar på om vi ska gå på Tingeling - Legenden om önskedjuret, kanske? Eller är hon kanske lite för liten för den? Får fundera på saken.

                                                  
Nä, nu ska jag kolla in om det är nåt på TV idag. Brukar kolla på Stjärnorna på slottet, men i år var det inga personer som intresserar mig. Möjlign Rickard Wolf då. Hej på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar