måndag 12 januari 2015

Mysig måndag.



                                                                        Hej!

Ledig idag. Skönt. Isan sover så bra om nätterna nu, peppar, peppar, så jag känner mig helt utvilad!

Igår firade vi svägerskan som fyllde 43 år. Jisses, vad åren går! Jag minns deras gemensamma 35-års dag som om det var igår, men det är redan åtta år sen.

Det var då jag fattade misstankar om att J var gravid igen, och det visade sig stämma. E föddes i september samma år. Det var också samma kväll jag träffade sonens svärföräldrar första gången. Då hade vi inte en tanke på att våra barn skulle bli ett par åtta år senare. :)

Igår blev vi bjudna på smörgåstårta från Svenssons smörgåsverkstad, samt ett dignande dessertbord med bl a. chokladmousse och minibakelser. Mumsigt!

                               
                                                    Bild från Svenssons smörgåsverkstad

Jag måste erkänna att jag är lite avundsjuk på deras rymliga hus. Dels för att de har plats för ett stort matsalsbord i vardagsrummet. Vi var tolv personer runt det igår. Och dels barnens rum som säkert är dubbelt så stora som våra barns.

Isans rum är ju mini-mini och sonens rum som dessutom hyser en 120 cm. säng påminner mest om en hytt på en ålandsbåt.

E;s rum är en orgie i "tjejleksaker" om man får uttrycka sig så? Hon har en klädstång full med maskeradkläder med tillhörande tavla för accessoarer. Hon har dockskåp, gunghäst, Playmobil, you name it! Och allt är så fint inrett! Min svägerska har väldigt bra smak!

Idag har vi bara varit inne och grejat. Jag tillhör kategorin av människor som AVSKYR snö!! Om jag inte måste gå ut så gör jag det inte. Vi har badat, tvättat och börjat plocka bort julsaker så smått. Gardinerna åkte ner och jag bytte kruka på den stora röda julstjärnan som står på matbordet. Jag har inte hjärta att slänga den. Det är nog dessutom bara en tidsfråga innan den vissnar av sig själv.

Jag har lite svårt att kasta blommor som fortfarande är vid liv. Hur gör ni med julblommorna?

                             
                                                        Bild från Blomsterfrämjandet

Nu ska jag fortsätta med mitt plockande. Svärmor skulle eventuellt titta in senare. Ha en fin kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar