söndag 3 mars 2013

Stök.

Gokväll!

Nu har jag lugnat ner mig lite angående resväskan...Jag får vänta och se vad Lufthansa säger, men det verkar som att de brukar ersätta såna skador.

Att resa så här länge och långt bort är faktiskt väldigt påfrestande för kroppen. På nåt sätt är jag i någon sorts dvala emellanåt. Jag kanske inte hade blivit såå arg om jag inte hade varit såå trött?

Jag kan fortfarande inte sova på kvällen och det är samma sak för Isan och mannen. Igår somnade jag nog vid halv tre-tre nånting. Jag låg och kollade på Vanilla sky som jag faktiskt inte har sett förut. Mannen varnade mig och sa att det var typ den sämsta film han hade sett, men jag tyckte den var riktigt bra! Det som var dåligt var ju slutet när det kom fram att han varit nerfryst??? Varför hade han inte kunnat fått en hjärnskada i bilolyckan i stället och blivit knäpp? Det hade ju varit något trovärdigare.



Igår morse gick jag och Isan till kyrkan där det var bytardag! Jag har aldrig varit på det förut, och det är nog inte så troligt att jag går igen. Vilket kaos!! Jag pratade med en tjej utanför i kön (!) och hon sa att det var jättepopulärt och väldigt välordnat.

 OK. Där har vi nog skilda åsikter. Väldigt populärt var det uppenbarligen, men välordnat?? Nja...Alla kläder låg i stor högar på bord, ovanför hängde storleksskyltar och så var det uppdelat med skor på ett bord, nattkläder på en klädställning, finklänningar på klädställning osv. Jag gick först till skorna som var närmast. Jag högg tag i de KAVAT skor som jag fick syn på eftersom Isan har vuxit ur sina. De var märkta med storlek och pris, samt säljarens nummer. Sen gick jag till 86-92 bordet och försökte ta något som såg tjejigt ut. Det var i stort sett som en brottningsmatch! Det gällde att ha vassa armbågar om man skulle få sig något. Det har inte jag. Dessutom hade jag ju Isan med mig och var ju tvungen att kolla vad hon gjorde.

Jag fick i alla fall med mig fyra sandaler från KAVAT, ett nattlinne, en morgonrock, ett par plyschbyxor, en body och tre tröjor. En tröja fick jag kasta när jag kom hem för den var trasig! VEM tar med trasiga kläder och säljer? Man granskar väl det man ska sälja så det är OK? Jag hade ingen möjlighet att kolla så noga på det jag köpte förrän jag kom hem för det var så trångt i lokalen. Lite trist.

När man var färdig med det man hittat gick man till en station och lämnade fram det. Då tog de lapparna med säljarens namn och fäste på en plastficka, och man fick packa ner det man hittat i en påse. Sen gick man till nästa station där de räknade ihop hur mycket man skulle betala.

Visst ja, jag köpte en dammsugare till Isan också! En röd OBH nordica. Söt.


                                            

Idag har jag fortsatt med mitt idoga tvättande! Det är tvätt högt och lågt i hela huset! Här behövs en rejäl rensning! Jag städade skohyllan och konstaterade att det stod 23 par skor där, varav 17 par var mannens. Ehh....Varför har man 17 par skor framme i skohyllan? Vi kanske ska försöka se över vår skoförvaring?

Vi har ett skoskåp i hallen, men där har nog jag mest skor faktiskt. Vi skulle kanske kunna fixa något i klädkammmaren så allt slipper stå framme? Det är bara det att klädkammaren är HELT full!!! Som sagt, en rensning skulle nog vara på sin plats. Särskilt nu när vi har handlat så mycket i USA.

Om man köper ett plagg så borde man samtidigt slänga ett annat så slipper det bli överfullt. Jag hörde en gång att i snitt så använder man 20% av innehållet i sin garderob. 80% hänger alltså bara där i onödan. Det stämmer garanterat på mig! Fast jag använder i stort sett INGET i garderoben! Jag använder nog mest det som hänger utanför och inte får plats!!!

Ska bli ändring på det!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar