måndag 4 mars 2013

Den enes död...

När jag kom hem från USA fick jag höra en grej som har hänt på jobbet. Det är med blandade känslor som jag fått veta att jag får vara kvar på min nuvarande arbetsplats och ej behöver pendla mellan två arbetsplatser. Det känns ju jättebra! Även min kollega som skulle flytta helt får vara kvar. Anledningen är att en av våra kollegor har åkt fast för stöld!

Förmodligen, men det är det ingen som vet, så har hon hållit på i åratal!! Det känns supertråkigt eftersom jag gillade den här kollegan och såg henne som en bra kompis. Ingen som jag umgåtts särskilt mycket med på fritiden, men en trevlig tjej!

På ett sätt har jag lust att ringa henne och kolla hur hon mår, men det känns för genant både för henne och mig.

Nåväl, det är som det är och för mig betyder det ju att mitt liv blir betydligt enklare! Jag kommer ha gång/cykel avstånd till jobbet. Det går även buss direkt om det skulle vara uselt väder och tar jag bilen så tar det max. 5 minuter att åka dit! Jag får jobba kvar hos mina goa arbetskamrater och min chef som jag gillar! Såå skönt!

Vi behöver bara ha en bil, det blir enklare att lämna Isan på dagis eftersom det ligger på vägen till jobbet. Ja, det känns toppen! Det är BARA fördelar för oss att jag får vara kvar. Tråkigt att det är av den anledningen bara.


                                       

I morgon börjar inskolningen av Isan! Det ska bli kul och spännande! Jag tror att hon kommer älska förskolan och jag måste ju tillbaka till jobbet igen. Det känns faktiskt helt OK att börja jobba igen. Det är svårt att roa Isan hela dagarna när man är hemma och öppna förskolan har bara öppet två gånger i veckan. Visst kan man ju åka till andra öppna förskolor i närheten om man vill, men det har jag aldrig gjort.

Jag har fått mitt schema nu och jag tror att mannen kommer att få ett helt nytt liv!! Jag jobbar fem kvällar av tio, vilket betyder att han kommer att få laga kvällsmat och natta Isan då.

Att natta Isan har efter USA resan blivit en omöjlighet! Hon vill inte sova. Hon är såå ledsen. Vi är vana att hon är trött på kvällarna och somnar utan problem, men nu tar det timmar! I morse ringde en kompis och väckte oss klockan åtta! Då sov vi bägge två fortfarande, men sen sov hon middag (lite för länge kanske) och nu har hon hållt på i snart en timme och strulat. Det har inte ni märkt, men jag går iväg typ var 5:e minut för att trösta och försöka söva. Det går inte så bra.

Mamma ringde förut och berättade att hon hade kommit hem från sin SPA-resa till Tallin. De hade haft det bra, men hon var också jättetrött! Hon hade provat massage för första gången i sitt liv och tyckte att det var jätteskönt. Så skönt att hon hade bokat in en massage igen.

Jag vet att det är skönt, för är det något jag unnar mig då och då så är det massage. Jag tror att det är välgörande också. Nu har jag bokat in en timmes massage nästa fredag. Skönt!



En sista avslappning innan arbetet börjar igen!

Och snart är det ju sommar igen, och semester! Det här känns bra!

Nu ska jag kolla på Ullared med en kopp chaite! Nattititti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar