måndag 18 mars 2013

Börja jobba igen!

Hallå måndag!

Måndag med nystart! För mig känns det verkligen så eftersom jag ska börja jobba igen efter att ha varit föräldraledig i nästan två år! Men det känns helt OK och det ska till och med bli ganska kul!!! Fråga mig igen om en vecka om jag fortfarande tycker att det kul då?

Alla har fått ett nytt schema, mycket beroende på vad som hände med min kollega som abrupt slutade. Hon hade ju en heltidstjänst som nu delats upp på mig och en annan arbetskamrat. Nu jobbar man antingen kväll eller morgonvecka och det tycker jag är bra i stället för att hatta med sen kväll och tidig morgon.

Den här veckan jobbar jag alltså fyra kvällar på raken, men och andra sidan börjar jag då sent och hinner fixa massor på förmiddagen.

Nästa vecka börjar jag tidigt, men slutar alltså "tidigt" då. Vid halv fyra ungefär. Det är tidigt för mig som är van att jobba till halv åtta. Det blir kämpigt att börja klockan sex, men på vår och sommar går det ju bra. Det kan ju till och med vara skönt att ta med en kopp kaffe i termomuggen och börja dagen med en promenad. Få lite motion och frisk luft innan man stänger in sig hela dagen utan att se dagsljus.

                      

                                                      Ha en trevlig start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar