fredag 22 mars 2013

Ledig fredag!

Första lediga dagen, och den enda den här veckan. Har alltså en sexdagarsvecka och en fyradagars vecka, nästa vecka. Det gör inte mig något alls. Jag har ju så nära till jobbet och jobbar gärna korta pass. Jag förstår ju att om man måste åka ett antal mil så vill man gärna jobba lite längre. Men det gäller ju inte mig alltså!

Idag har vi bara varit hemma och inte gjort något alls än. Jo, jag har varit hos optikern, men det tog typ en halvtimme bara. Isan vaknade tidigt som vanligt och sover middag nu. När hon vaknar ska vi åka och helghandla lite.

Sen är det fredagsmys!

Till lunch idag blev det LCHF-pannkaka med sylt och vispgrädde. Min favorit! Isan är inte lika förtjust. Hon gillar dock sylt och grädde, men pannkakorna rör hon knappt.

Pannkakorna gör jag så här:

2 dl. vispgrädde
1 dl. mjölk
4 ägg
2 msk. fiberhusk
en nypa salt

Stek små pannkakor i smör, servera med vispgrädde och en lågkalorisylt (önos). Yammi!

                              

Till kvällen har vi tagit fram en oxfilé som är kvar i frysen sen nyår. Får se om den hinner tina upp, annars får vi ta den i morgon i stället. Tänkte göra en rättikagratäng till den. Det var länge sen och är ju jättegott!

Om den inte hinner tina så gör jag en paj till middag. Jag har massor av tråkig ost som jag måste göra något med och det är ju perfekt att riva ner ost till det. Pajdeg gör jag av mandelmjöl och smör. Finns recept som innehåller sesamfrön också, men det gillar jag inte alls. Det går bra i fröknäcken, men det är också allt.

I en paj kan man ju slänga ner vad som  helst typ. För vår del blir det nog salami, fetaost och svarta oliver för det är vad som finns i kylen och då slipper jag köpa det! Lite god sallad till det och man är hemma! Blir bra matlåda också!

                             

Nej, nu har dammsugaren ropat ett bra tag. Ha en skön fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar