torsdag 14 mars 2013

Banoffee paj!

Hello!

Idag ska Isan sova på dagis för första gången. Spännande! Hon fick ta med sig ett gosedjur som hon kan ha med sig på madrassen. Hittills har det ju gått så bra med inskolningen så det ska bli kul att höra hur det gått med sovandet.

Igår hade vi ett sent födelsedagsfirande för mig och mannen som bägge två fyllde år i februari. Vi bjöd på smörgåstårta från Smörgåsbutiken och till dessert blev det banoffeepaj som gjorde stor succé! Isans kusin L åt tre portioner!!! Först åt han två, sen gick han och lekte en stund och så kom han tillbaka och ville ha mer! Roligt att det smakade!

Jag ska göra en på lördag också när min familj kommer hit. Jag var förutseende att koka två burkar kondenserad mjölk när jag ändå höll på. Den ska ju koka i tre timmar så det tar ju en stund. Kastrullen blev dessvärre ful av limmet från burkarna som lossnade när de kokade. Får se om det går bort i diskmaskinen eller med svinto. Det var en billig kastrull från IKEA så det var väl inte hela världen.

       

Smörgåstårtan var också god även om jag tycker det är lite väl smetigt. Barnen fick köttbullar och pommes.


Isan är VÄLDIGT förtjust i vispgrädde!

Nu ska jag börja med dagens lunch, som blir räkor i stark sås. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar