söndag 17 mars 2013

Host, host...

och krax, krax...

Vi är smått förkylda hela familjen här. Vi hostar och snorar om vartannat. Ingen av oss är dock sängliggande utan det verkar bara vara nåt på gång som inte bryter ut liksom?

Massagen gjorde det åtminstone inte värre, men heller inte bättre. Jag var väldigt öm i ryggen igår. I natt vaknade Isan kvart över fyra!!! Grrr...Jag lyfte över henne till min säng, men det tog en timme innan hon somnade om igen. Men då sov vi i alla fall till kvart över sju. Det får ju ändå räknas som godkänt.

Igår på eftermiddagen hade vi kalas igen. Mamma, pappa och bror med familj var här och fikade. Jag bjöd på vanilj-och blåbärsbullar, banofféepaj och frusen polkagrispaj! Supergott alltihop, men jag undrar om inte polkagrispajen var bäst? Den var söt, men polkagrisarna gör det ju lite mintigt och "fräscht". Inte rätt ord kanske, men jag vet inte hur jag ska beskriva det annars? Banofféepaj är ju liksom bara sött.

Här hittar ni receptet på polkagrispajen. Enklare att göra än man kanske tror, och framförallt kan man ju göra den långt innan den ska serveras eftersom den ska frysas. Min stod i frysen i flera veckor. Jag tog fram den och garnerade med chokladsås och polkagrisar innan vi skulle äta den, sen frös jag in det som blev över igen.

FOTO: ROLAND PERSSON








Vi fick så fina blommor! Underbara tulpaner från lillebror med familj, och ett vårigt arrangemang från mor och far. Älskar krukan med de vackra pärlorna!!! I mitten är det påskliljor som är på gång att slå ut. Lite roligt att alla blommorna går i lila eftersom jag hade dukat med lila ljus!

I present fick vi termomuggar!! Precis som jag önskat! Nya stekspadar, även det på önskelistan, och så fick vi två lyktor med ledljus som vi har ställt i ett av fönstren i vardagsrummet. Skön mysbelysning som man inte behöver passa. Det är till och med timer på dem så de lyser i fem timmar. Smidigt!!

Nej, nu ska jag och Isan klä på oss och åka och handla (igen). Bara det nödvändigaste...Känns som jag handlar typ varje dag.

I morgon börjar jag jobba igen! Efter att ha varit föräldraledig i 1 år och 10 månader! 

Ha en fin söndag!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar