onsdag 13 mars 2013

Ett kalas till...

Godmorgon!

Nu har jag lämnat dottern på dagis där hon ska vara till efter lunch. Alldeles själv! Hon tycker det är toppenkul och har knappt tid att ge en kram innan man går. Idag var det en kompis som fyllde år så de skulle precis fika när vi kom.

Jag ska också förbereda fika till ikväll då mannens familj kommer över för att "fira" våra födelsedagar som var i februari. Det är ju mest för att man ska ses någon gång, för annars blir det ju  för sällan.Vet inte när vi träffade hans syster sist, men det var nog i julas.

Tänkte köpa en färdig smörgåstårta från Smörgåsbutiken och till kaffet blir det en banoffepaj! Jag kokade en burk kondenserad mjölk igår, så nu ska jag göra en botten av digestivekex och smör och sen fylla den med dulce de leche, bananer och vispad grädde. Jag har aldrig ätit det förut men med de ingredienserna kan det inte gå fel!

    

Känner mig dock inte riktigt kry...Mannen har ju varit sjuk hur länge som helst nu med världens jobbigaste hosta, och nu tycker jag mig känna att det killar lite i halsen. Vill inte! Ska jag bli sjuk nu när jag ska börja jobba? Det känns ju sådär.

Och vad är det med vädret??? I morse var det ju snöstorm när vi gick upp. Bah! När kommer våren? Jag som hade tänkt mig att börja gå och cykla till jobbet och att det skulle vara skönt. Nu känns det ju som en plåga att gå ut.

                           

Nu måste jag ta tag i dagens göromål! Hörs sen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar