tisdag 5 mars 2013

Lervällning och frusna tår.

Hello!

Äntligen kväll! Och om man sen kunde få lite lugn och ro skulle det vara ännu skönare...Isan vill INTE sova trots att hon sov kort middagslur och att vi har varit på dagis idag.

Vi gick till förskolan strax efter nio eftersom jag var osäker på hur lång tid det skulle ta och det tog ganska precis 10 minuter. På förskolan var alla småbarnsgrupperna ute på innergården och lekte. Isan stegade iväg och inspekterade området helt på egen hand. Det var väldigt slaskigt och lerigt på vissa områden och Isan tappade skon och blötte ner sig om foten. Hmm... hade glömt det här. I morgon blir det att ta med galonbyxor och ombyteskläder. Jag fick tvätta både hennes overall och min dunkappa när vi kom hem.

Jag frös dessutom som hund där jag stod i mina opraktiska kläder. Jag hade ett par tunna leggings och stövlar som är i syntetskinn. Ingen värme i dem precis! I morgon blir det dubbla lager!! Hatar att frysa men är urdålig på att klä mig praktiskt.

                              

Vi var väl där ganska precis en timme och när vi äntligen kom innanför dörren hemma  var mina lår röda av köld. Jag började med lunchen direkt, "lasagne" på zucchini och köttfärs. Lagom till den var klar kom mannen hem och då åt vi. Efter maten tänkte jag lägga Isan men då ringde det på dörren och så kom svärmor med kisse.

Hon har varit kattvakt i tre veckor medan vi har varit i Orlando, men nu var det dags för kisse att åka hem igen! Vi fikade lite och kollade på korten från USA och så fick hon förstås se alla kläder som jag har köpt till Isan.

De funderar på att åka till Florida till hösten när hennes man fyller 70 år och det tycker jag absolut att de ska göra. De har till och med kollat in samma hotell som vi bodde på. De vill gärna ha självhushåll och det hade ju vi. Ett väldigt bra sådant också. Det fanns både ett fullt utrustat kök med diskmaskin, självrengörande ugn bl a. Det fanns tvättmaskin och torktumlare vilket var väldigt bra när Isan kräktes över sina sängkläder!

Det fanns också dammsugare, strykjärn och strykbräde. Men det använde vi aldrig. Nån måtta får det ju vara när det är semester!

                      

Nu är jag sjukt trött och tänker inte jag inte göra nånting mer idag! Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar