fredag 15 mars 2013

Fredagsmys med massage!


                                       

Hej!

Då var det fredag igen då! Känner mig öm i hela kroppen och tror att jag är på gång att bli sjuk. Typiskt! Jag är lite småhostig och känner mig inte helt på topp.

Jag ska dessutom på massage idag och det är väl kanske inte det bästa egentligen, men det är ju så svårt att hitta en tid som passar så jag går nog ändå. Det kanske till och med är välgörande? Eller så bryter värsta förkylningen ut?



                        Bild

Igår åkte jag och Isan och handlade efter att hon varit på dagis. Det hade förresten gått jättebra att sova! Först hade hon legat och småpratat lite men sen somnade hon bara. Gulle. Dessvärre så sover hon inte lika gott på nätterna längre. Mitt i natten vaknar hon och vill sova in i min säng och vid den tiden på dygnet orkar man liksom inte bry sig utan man vill bara sova! Som tur är så somnar hon om på en gång när hon får sova hos mig. Hon lägger sig tätt, tätt intill, gärna på mig och snusar. Mysigt, men lite svårt att somna. :)

Vi köpte färsk kolja på Coop Extra som jag la i en ugnsfast form, sen gjorde jag en sås på grädde, creme fraiche, riven ost, fransk senap och basilika och oregano och hällde över. Det fick stå en halvtimme i ugnen och det blev jättegott! Väldigt fin fisk som inte smakade för mycket "fisk", utan milt och gott.

                                        

Nu ska jag börja med lunchen som idag blir nötfärsbiffar med stekt vitkål. Stekt vitkål är supergott! Bara att strimla och steka i mycket smör. Man kan gärna fräsa med en gul lök också för extra smak.

                                                           Ha en mysig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar