onsdag 27 mars 2013

Jobba, jobba, jobba....

Gokväll!

Ledig dag och då har Isan varit sjuk med snuva och feber. Trist. Vi skulle väl inte göra något speciellt men det blir ju så segt att bara gå inne hela dagen. Får dessutom vara hemma i morgon också. Suck. Men det är väl helt normalt att de insjuknar efter att ha börjat på förskola. Inget att göra åt.

Får se om hon är lite piggare i morgon så vi kanske kan pyssla lite till påsk? Skulle gärna vilja baka en påsktårta med vackra påskliljor och söta kycklingar i marsipan, och det är ju perfekt att träna lite på sånt när man ska äta den själv. Tror nämligen inte att det är så lätt att få till fina marsipanfigurer. Får se om vi bjuder över mor och far nån av dagarna. Det var ett par veckor sen vi sågs senast.

                       

Tänkte berätta för er hur det gick med resväskan från RUSTA som jag var så besviken över. Jag mailade till Lufthansa och de ringde upp mig och frågade efter kontonummer och sen satte de över 699:- utan att ifrågasätta någonting! Lätt som en plätt!

Visst liiite jobb var det väl att mejla och prata med en tysk på engelska. Mest för att jag inte förstod vad han sa. Först la jag faktiskt på luren eftersom jag inte uppfattade vad han sa över huvud taget. När han ringde igen så hörde jag att han sa Lufthansa så då förstod jag vad det gällde.

                                     

Från Rusta kom ett presentkort på 200:- att handla för i någon av deras butiker, så jag får väl bära hundhuvudet och gå dit och shoppa lite då. Känns ju något pinsamt att få ett presentkort som "tack" för att jag blev arg... Hade jag vetat att det skulle gå så lätt med Lufthansa hade jag ju aldrig behövt åka till Rusta och elda upp mig. Tycker dock fortfarande att en resväska SKA hålla!!

Till kvällis idag åt vi bärkräm LCHF. Yammi! Jag tycker att den är kanongod! Till den åt vi rostat LCHF-bröd med kokt ägg och kaviar. Mums, mums. Isan älskar kaviar. Det är lite roligt eftersom mannen AVSKYR kaviar mer än något annat. Isan sitter och äter kaviar med fingrarna och tycker att det är SÅ gott!

Nu är jag trött. Isan har redan somnat och jag får äntligen sjunka ner i TV-soffan. Får se om det är något kul ikväll? Jag ser fram emot Morgan och Ola-Connys resa till USA som börjar den 8:e april. Det kan bli hur kul som helst. Kolla här när de besöker Frankrike! Tihi.

                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar