fredag 8 mars 2013

Härlig fredag!

Hej, hej!

Fredagsmys på gång?

Jag har bara köpt lite goda ostar och korvar till kvällen. Är inte sugen på nån köttbit eller så. Vet inte varför men ibland tröttnar man bara på vissa saker. Cambozola är en klassiker som jag alltid köper! Det är den överlägset godaste blåmögelosten. Den är mild, men har ändå smak. Isan älskar den!

                                                   

Idag har jag lämnat Isan själv en stund på dagis. Det gick hur bra som helst. Jag var med henne en timme och så talade jag om för henne att jag skulle gå och komma tillbaka om en stund och så vinkade jag och gick.
Jaha, tänkte hon typ och lekte vidare.

Sen när jag kom så var det inte heller så märkvärdigt. Jag sa att vi skulle gå hem och äta mat och det tyckte hon var en jättebra idé så hon gick direkt till vagnen. Hon var förmodligen jättehungrig för hon åt tio köttbullar och massor av körsbärsstomater. Blomkålsmoset ville hon däremot inte ha. Jag som tycker att det är så gott!

Medan jag lämnade Isan så gick jag in en sväng på ICA och köpte mer av deras goda jordgubbar som de säljer för endast 10:- just nu. Vi åt jordgubbar till frukosten i morse och de var supergoda! Ibland kan ju importerade jordgubbar vara lite smaklösa men inte de här. Isan ville ha mer när hon ätit upp sina men de var ju slut då så hon lär bli glad i morgon när hon får jordgubbar igen.

                                                  

Köpte några chokladdoppade hasselnötter till fredagsmys. Mums! Sen tog jag en sväng in på Interflora för att få lite vårinspiration. Köpte med mig en bukett rosa tulpaner dagen till ära. Det är ju internationella kvinnodagen i dag och det ska väl uppmärksammas?

                                    
Här har det varit toppenväder idag. Kallt men en strålande sol på klarblå himmel. Det är nog vår??? Hoppas!

Jag såg att mitt inlägg från igår hade lästs väldigt många gånger. Jag vet inte vad det berodde på för ingen har kommenterat det? Det är jättekul om ni som läser skriver en liten kommentar så man vet vad ni tycker är kul att läsa om. Jag skriver ju nästan enbart om mitt privatliv och det är ju inte så händelserikt direkt, men ibland kan det ju finnas något man har gemensamt. Tex. inskolning, resor, LCHF. Hör av er!

                                                    Och ha en riktigt fin fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar