torsdag 19 januari 2017

Ordning och reda!





                                                                          Hej!

Idag har vi varit lediga från jobb och dagis. Men oj, vad vi har grejat och donat. Skulle ju inte göra något alls hade jag tänkt, men där fick jag fel. Vi har städat och gnott och tvättat och handlat mat. Varit på posten och apoteket och lagat lunch och middag. Puh!

Jag började lite grinigt med huvudvärk när jag vaknade. Igen. När jag kom in i köket för att hämta huvudvärkstablett fick jag inte direkt mindre huvudvärk. Sonen och flickvän hade gjort pasta och köttbullar igår kväll när de kom hem från träningen. Och druckit mjölk. Det stod intorkade tallrikar med pastahjul och tomma mjölkförpackningar framme som i en annan kvart.

Jag fotade faktiskt eländet först, men det var FÖR eländigt för att visas offentligt. Och jag måste faktiskt erkänna att jag hade en viss del i det stökiga för jag hade minsann inte heller städat undan efter mig.

Diskmaskinen  var inte tömd, så det gick inte att ställa in nånting men med några snabba tag så hade jag tömt den och fyllt upp den igen.

Gick och la mig med en kopp kaffe och efter en stund så kändes det bra igen!

Jag har även städat ur duschrummet och badkaret (hur kan det bli så smutsigt där man duschar och badar?), och tvättat duschdraperiet. Tvättat och bytt sängkläder i sonens rum, samt dammsugit där.

Svärmor kommer i helgen och ska vara barnvakt åt lillfisen, därav det envetna städandet. Man vill ju inte skämmas (mer än man gör, för jag kommer aldrig att få ett välstädat hem). Hon ska sova över eftersom jag jobbar både lördag och söndag och hon har ju en bit att åka.

Men vi ska ha mysigt! Tänkte köpa med mig lite god mat på lördagskvällen och så kan vi umgås och prata en massa. Jag gillar min svärmor mycket och det är en ynnest att känna så. Ibland hör man ju talas om folk som har en jättejobbig relation med sina svärföräldrar, men det har inte vi. De är toppen allihop! 😊

Isan har städat så gott det går på hennes rum och det är ju inte det lättaste med alla hennes prylar som tar plats. Fick ett mejl från Jollyroom att de har REA på massor av inredning så jag var inne och kikade lite. Det här tyckte jag var fint, men som sagt, hon har redan trångt som det är!













Många fina förvaringsaskar, men de skulle inte få vara förvaring, hon skulle leka med dem och så skulle de också ligga slängda i hela lägenheten. 😔

Det lilla huset är faktiskt en lampa och det behöver hon inte heller. Hon har två söta sänglampor redan. En som ser ut som en glass som hon fick av sin bästa kompis när hon fyllde 5 år och den andra är den klassiska blomman från IKEA.

Från Bluebox.


Från IKEA

Den fina fåtöljen skulle jag själv kunna tänka mig att ha, fast kanske i en svagt rosa nyans, eller beige. Och gärna i en vuxenstorlek förstås. 😊

Nu ska jag inte sitta här och svamla mer, det är hög tid att sova!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar