måndag 2 januari 2017

Monday, monday.




                                                                        Hello!

Har varit hemma idag och hankat mig fram på Ipren och Otrivin för att klara dagen. Sjukt hur väl man känner när tabletterna slutar verka? Då känner man hur dålig man är i själva verket. Så länge man äter febernedsättande så mår man nästan helt bra?

Vi har faktiskt gjort några grejer idag när vi nu varit hemma tillsammans och utan en nyfiken Isa som ska lägga näsan i blöt. 😉

Dragit fram tvättmaskinen och rengjort bakom den och i slangarna. Blä säger jag bara. Tvättmaskinen ville inte centrifugera så jag tänkte att det kanske var nåt stop nånstans. Och inte vet jag. Äckligt var det ju men inget direkt stopp. När vi hade satt tillbaka alla delar la jag i en diskmaskinstablett och körde en tom tvätt på 95 grader. Det borde väl göra susen?

Mannen har skruvat upp en hängare på lillfisens rum där hon jag kan hänga upp väskor, halsband och diadem m.m. En vit från Kids concept som ser ut som en krona.


Jag beställde den delvis för att få fraktfritt när jag gjorde en beställning från Jollyroom förra veckan. Gillar inte att betala frakt så då brukar jag hellre köpa något mer om det inte skiljer för mycket i pris.😊

Det jag köpte mer var en overall och nya allvädersstövlar till nästa år. Köpte en storlek större på overallen mot vad hon har nu men den var som ett hus! Ska hon bli så stor???😯


Skorna passade redan nu sa hon, men jag tror nog att de passar i höst med.

Tycker det var fina köp! Hoppas det funkar också. 😉

Idag har jag och mannen delat på resterna av ostpajen jag gjorde igår. Nästan godare idag när den gojsat ihop sig lite. Och till middag blir det resterna av Stifadon. Gillar goda rester. Skönt att slippa laga nåt ibland. Ska steka lite Pytti panna till Isabelle. Hon älskar det och vi andra gör det inte. 
Perfekt!

I morgon och på onsdag är vi lediga. Får se om jag kryar på mig då eller om jag ska vara hemma på torsdag med?

Nu dags för middag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar