söndag 29 januari 2017

Kalasdax!


                                             

                                                             God morgon!

Eller God middag kanske man säger så här dags? Hoppas ni sovit gott och är utvilade så här sista lediga dagen(?) innan ny vecka.

Vi har sovit gott även om man får ligga lite trångt bland alla gosedjur och kuddar. Isan MÅSTE ha tre kuddar när hon sover för annars blir hon täppt i näsan, säger hon. Hon är inte förkyld eller så utan det är bara nån grej hon fått för sig. Jag brukar nämligen försiktigt ta bort kuddarna när hon somnat för att hon inte ska sitta och sova, och det går alldeles utmärkt att sova så. 😊

Sen måste ju alla tjugo gosedjur vara med och sova och Stampe måste ha en egen filt, annars kan han inte sova. Och så vidare, och så vidare. Tur man har lätt att somna och sova.

Igår var vi på kalas hos svägerskan som fyllt 45 år! Det var jättemysigt att träffa allihopa för det var ett bra tag sen sist. Inte klokt egentligen eftersom vi bor så nära varandra, men det blir bara inte av. Men nu börjar ju den stora kalasperioden där det ena kalaset avlöser det andra, och så rullar det på hela vintern-våren och avslutas i september innan det blir kalaslöst ett tag.

Näst på tur är maken, min kära mor och jag själv!

Det här med presenter kan ju vara lite klurigt och vi har väl sagt lite löst att det inte ska vara något märkvärdigt utan bara nåt litet. Jag hade köpt ett litet pralinfat med glaskupa som jag fyllde med två Twistpåsar och så köpte jag två buketter med tulpaner som jag band om med lite blåbärsris som jag plockade i skogen.




Den obligatoriska cellofanen är på!


Et, voila!


Vita krispiga tulpaner blandat med gulorange och så blåbärsris från skogsbacken.

Av sin mor och far fick hon finschampo och balsam från frisören och från mina föräldrar fick hon ett jättefint glittrigt armband med matchande örhängen. ❤

J bjöd på smörgåstårta från Smörgåsbutiken. Ett säkert kort. De är alltid lika goda! Isan åt två bitar. 😊

Efter det serverades kaffe och jordgubbstårta. Mumsigt!

Trodde faktiskt inte att vi skulle bli hungriga men sent på kvällen stekte vi  hamburgare med pommes till. Men nu är det nog sista gången jag köper färdiga hamburgare. Det här var såna här färska färdiga hamburgare som ligger i kyldisken och jag tycker de är såå feta på nåt sätt? Bägge barnen smaskade i sig sina och tyckte de var supergoda, men inte jag. Tycker de luktar illa också. 😟

När jag var ung köpte jag alltid Nutanaburgare på hälsokost affären. Undrar om de finns kvar? Det var en vegetarisk burgare som var jättegod! 

Idag ska vi bara gå inne och skrota. Ska försöka förmå Isabelle att städa undan sin koja som hon byggt i vardagsrummet och tar upp hela golvet. 

Ha en skön dag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar