måndag 30 januari 2017

Mitt badrumskåp.




                                                                   Hej, svejs!
Idag har jag varit hemma och vabbat för lillfisen är förkyld. Hon började snora lite igår kväll och så har hon hostat i natt. Och idag har hon legat med feber.

Jag har passat på att städa ur badrumsskåpet, något jag borde ha gjort för länge sen. Men bättre sent än aldrig. Jag slängde faktiskt nån ögonskugga och rouge som jag aldrig använder för att det är fel färg för mig. Har så svårt att slänga saker annars, så jag tyckte jag var riktigt duktig!


Skåpet innan städning. Gamla tops och roll-on slattar. Lägg märket till mannens avdelning som kanske är 10% av hela skåpet. 😉


Inte såå stor skillnad kanske, men lite är bortsorterat.


Detta använder jag just nu och jag tänkte jag skulle kommentera det lite. 

Repairwear laser focus från Clinique. Ett serum som ska mjuka upp och bygga upp. Jag har dock inte märkt någon skillnad. Har i och för sig inte använt den regelbundet. 

ACO dagcreme, en vanlig dagcreme som mjukar upp. Funkar bra, gör inte huden blank. 

L300 ögon creme för torr hy. Jag har egentligen inga bekymmer med huden under ögonen förutom att jag är lite mörk, vilket jag inte sett någon skillnad på. När jag började använda den blev jag knallröd runt ögonen men jag vande mig tydligen vid den för det blir jag inte nu.

Lóreal True match foundation. Superbra!! Lätt och viktlös på huden. Täcker bra och sitter bra. Dock har jag liiite för mörk nyans nu egentligen.



Peelingcreme från Peter Thomas Roth som är en enzympeeling utan korn. Skön creme som gör det den ska. 

Ansiktsvatten från Exuviance är ett milt ansiktsvatten med god doft. Torkar inte ut huden. 

Exuviance nattcreme mot rynkor. Favorit!

Rengöring från Maria Åkerberg som jag älskar!! Vill inte att den ska ta slut! Älskar doften och gillar känslan av den.

Nattcreme från ACO som återfuktar. Gör inga mirakel.

Clinique primer som man använder innan dagcreme och make up. Gör huden matt och förminskar porerna. Jag tycker man blir för matt och ser lite dammig ut. Ett prov som jag fått. Skulle inte köpa.

Mascara från L´oreal, telescopic carbon black. Ser ut som ett teleskop och man får lååånga fransar av den. Gillar den mycket och köper den om och om igen.




Foundation från Paulas Choice. Helt värdelös. Täcker inte alls och bara en seg smörja. Den var dyr så därför står den kvar i hyllan och jag ska försöka använda den när jag går hemma men ändå vill ha lite smink.

Rengöringgel från Peter Thomas Roth med glykolsyra. Gillar inte så mycket. Huden känns väldigt torr efteråt. Kommer inte köpa igen.

Black Opium från YSL, eau de toilette som doftar underbart, men mycket. EN droppe räcker. Och endast för kvällsbruk, tycker jag.

Men jag märker att ju äldre jag blir ju svårare har jag för starka dofter så det är ju förstås en smaksak. Som allt annat. 😉

Här kan ni kika på mina andra parfymer om ni vill?

Ja, som ni ser så är det en salig blandning av olika märken. Försöker att hålla mig till Exuviance som jag blivit rekommenderad av så många men ibland blir man lockad att köpa annat.

Peter Thomas Roths produkter har jag hört gott om liksom Paula´s Choice. Jag har faktiskt beställt ansktsvatten och puder därifrån nu som jag väntar på. Man kan ju tycka att det är lite konstigt eftersom den foundation jag har därifrån är så usel, men jag ger märket en chans till då jag sett så goda resultat på nätet (före och efter bilder).




Oj, vilket långt inlägg det blev, men jag är inte van att få sitta ifred (Isan har somnat) så det är därför.

I morgon är vi lediga och vi hade ändå fått vara hemma eftersom Isan är sjuk den lilla loppan.

Ha en mysig kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar