onsdag 18 januari 2017

Ett äggstra inlägg!




                                                                 Hej, svejs!

Ursäkta bloggtorkan, men jag har bara varit på jobbet den här veckan. Inget att rapportera! 😐

Både idag och i måndags började jag sju och så jobbade jag kväll på tisdagen. Fram och tillbaka, upp tidigt och sent i säng. Man blir trött av oregelbundna arbetstider. Det blir man nog av regelbundna med i och för sig.

Måste köpa mig en ny telefon. Jag har lyckats spama en av Isans bästa kompisars mamma med massor av SMS. Pinsamt. Och till en annan mamma skickade jag ett tomt SMS. 😊 Att jag skickade flera SMS berodde på att det hela tiden stod "misslyckades" och då tror man jag att det inte gått fram?? Eller?? Men det hade det visst gjort. Flera stycken. Med samma innehåll...😨

Nåväl, det kan hända den bästa. Tror jag.

I tisdags när jag kom till jobbet så sa min kollega A, vad bra, vi pratade just om dig! ??? Det visade sig att en kund var där med ägg till mig som jag ville köpa! "Problemet" är bara att jag ALDRIG sagt att jag vill köpa ägg av henne och ännu mindre att hon ska komma till mitt jobb med dem??!!

Jag gick ut på lagret och gömde mig tills hon hade gått. Orkade inte prata med henne. Men nu är jag mentalt förberedd på att hon kan komma in igen med ägg till mig. 😐

Ska jag förklara från början? En kund och jag pratade om att hon köpte en massa fett som man smörjer in hästhovar etc. (inte vet jag) och hon sa att hon skulle smörja in hennes höns ben (!) med det. Så vi pratade lite om det att hon hade hönor och lamm en bit utanför stan, och då frågade jag om hon sålde äggen ifall man skulle ha vägarna förbi?

Hon sa att hon inte brukade sälja ägg, men förklarade ungefär var hon bodde och då sa jag att det är inget ställe jag normalt passerar eftersom det inte ligger efter stora vägen. Och det tolkade hon tydligen som att jag ville köpa ägg av henne och att hon skulle ta med dem till jobbet? 😕

Om hon kommer igen så får jag väl fråga vad hon ska ha för dem och kanske köpa några då,  när hon gjort sig så mycket besvär. Hon ville ju säkert bara vara snäll och tog en chansning? Hon har nog dessutom mycket tid över eftersom hon har tid att smörja hönornas ben? Jag hinner knappt smörja in mina egna?

I morgon är vi i alla fall lediga! Välbehövligt. Veckans enda lediga dag. Den ska spenderas på Willys. En liten stund i alla fall. Sen ska jag inte göra ett jota.

                                                                Nu: Dr. Quinn!


                                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar