söndag 14 augusti 2016

Vi har gift oss!




                                                                           Hej!


Här inne har det varit tyst från mig några dagar. Delvis beror det på jobbet, men mest för att vi har GIFT OSS!

Vi gick till rådhuset i igår eftermiddag och gjorde slag i saken efter 14 år tillsammans. Med på bröllopet var barnen och så sonens flickvän. På kvällen gick vi ut och åt.

                                         Här kommer det några bilder på blommorna:


Min brudbukett med Sweet Avalanche rosor, Nejlika, Fresia och hjärtan på tråd.


Isans brudnäbbsbukett med Sweet Avalancherosor, nejlika och hjärtan på tråd.


Makens corsage med Sweet Avalancheros och lite grönt.

Vi beställde våra bukett hos Pionen som ligger ett stenkast härifrån i kvarteret. En ganska nyöppnad butik som är superfin och fräsch. Och den trevliga tjejen som har butiken förstod mig precis och skapade buketter som vi var mer än nöjda med!! Stort tack!!

Jag kommer att lägga upp fler bilder men jag har knappt hunnit titta på dem än. Idag har vi firat pappa som fyllde 75 år förra söndagen. Jag jobbade då så vi sköt upp firandet till idag i stället så vi har varit ute och ätit och sen åkte vi hem till oss och fikade.


Pappas födelsedagstårta, en Wilmatårta med hallongrädde i. Jättegod!


Vår bröllopstårta, hehe. Mest på skoj faktiskt. En triomoussetårta (passionsfrukt, hallon och chokladmousse) på kladdkakebotten. God men väldigt mäktig. Kan bero på att vi var sjukt mätta efter mat och första tårtbiten. :)

Jag har haft huvudvärk hela dagen, förmodligen på grund av stress. Är väldigt glad att vi valde ett ytte, pytte bröllop för både jag och mannen var sjukt stressade igår. Målade tex. naglarna 20 minuter innan vi skulle åka till vigseln!

Hade aldrig klarat ett stort bröllop och allt vad det innebär med allt planering och allt som ska klaffa. Inte min grej alls. Vår vigsel var helt perfekt!

Nu ska vi ta det lite lugnt här och andas lite. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar