söndag 21 augusti 2016

Resfeber.




                                                                   Hej igen!


Gah, jag har fått sån FRUKTANSVÄRD resfeber!!! Så här har jag aldrig känt förut?? Det har alltid bara känts så skönt att få åka iväg, men nu känns det bara (nästan) nervöst?

Jag tror det är av flera olika anledningar:

* Vi har aldrig varit på Cypern. Okänd mark.

* Vi bor i en storstad, inte Alcudia direkt.

* Ett främmande språk, spanskan är man ändå rätt bekant med. Kommer man förstå skyltarna?

* De kör på VÄNSTER sida!!

* Stranden närmast hotellet verkar brun och trist. Typ Hjälmaren. :(

* Rädd att vi glömt nåt viktigt hemma.

* Rädd att inte vakna i tid och inse att vi missar flyget.

Det finns säkert fler anledningar men nu kommer jag inte på fler. Jag är alldeles för skärrad. Kommer inte kunna sova någonting alls i natt tror jag. Egentligen har jag lust att köra ut till flygplatsen redan nu och sova i bilen där så vi inte missar flyget. Helt ärligt.

Ringde min kompis förut som har varit både på Mallorca och Cypern och hon försökte lugna mig att allt skulle bli bra. :)

Kanske jag för första gången tar nåt starkt på flyget? Planet går kl. sju så det känns ju sådär. Med alkohol alltså.

Finns det nåt annat lugnade man kan ta? Kanske nåt mantra man kan rabbla? -"Jag är inte rädd, jag kan flyga till Cypern fast jag aldrig varit där".

Jag inser (till min fasa) att jag förmodligen blivit en bekväm gammal tant som vill ha det som jag alltid har det. Kommer jag sluta att resa nu? Ska jag vara hemma och klappa katten i stället?

Det värsta är att mannen är precis likadan så där har jag inget stöd. Tror att jag ska gå och lägga mig snart och så går jag upp tidigt i stället. Vid fyra sådär. Det känns bäst. Wish me luck!

              


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar