lördag 6 augusti 2016

Färglära.



                                                                    God morgon!

Ursäkta tystnaden här ifrån, men det har varit körigt. I torsdags var jag ledig så då var det ju fullt upp med det vanliga - storhandla, tvätta och så. Dessutom fortsatte följetongen med sonens hår!

Eftersom det inte hjälpte att avfärga med bakpulver så köpte jag blekning som vi satte i. Det hjälpte inte heller. Hans egna hår blev väldigt...blekt, men det blå var fortfarande blått.

Det blev till att cykla till ICA och köpa färg och nu bestämde vi att prova en guldbrun. När det står guld i en hårfärg brukar det betyda att det drar åt rött har jag hört och rött borde neutralisera det blå tänkte vi.

När sonens flickvän M kom på kvällen var hon gullig och färgade hans hår och det blev jättebra. Puh. Nu väntar vi bara på nästa utväxt om sisådär en månad. Men det tar vi då.


 
 Igår jobbade jag och hade jouren hela dan. Det innebär att man är på golvet hela dagen och har telefonen som går till butiken. Det betyder att kassörer ringer, kundtjänst ringer och om det kommer varor så ringer de från porttelefonen. Jag tycker det är hyfsat kul att ha jouren, men över huvud taget så är det ju mycket roligare att vara på golvet än i kassan.

Man kan pula och greja med en massa saker. I kassan är man ju så låst. Och nu ska jag ha jouren hela helgen! Kul. Kommer vara svintrött och ha ont i hela kroppen, men det är jag inställd på! :)



                                  

                                          Nu ska jag fixa i mig i ordning och åka. Ha det fint!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar