tisdag 16 augusti 2016

Bröllopsbilder!



             

                                                                           Hej!

Nu känner jag mig bättre. :) Tog två värktabletter och det hjälpte! Vilken befrielse det är när det äntligen släpper!

Har dock varit inne mest och slappat idag. Det behövdes nog efter den här helgen. Jag och Isan cyklade en sväng till ICA Maxi och handlade köttfärs så nu står en Lasagne i ugnen. Jag gör alltid Lasagne på Knorrs mix, den är så himla smidig. Brukar kosta 10:- på erbjudande.

Till det har jag gjort en "pizzasallad" alltså en vitkålssallad. Blev så himla sugen på det. Så här gjorde jag den:

                                                                 Pizzasallad

1 litet vitkålshuvud
½ dl. rapsolja
3 tsk. ättika
1½ tsk. salt
grovmalen svartpeppar

Finstrimla vitkålen tunt och lägg i ett durkslag. Koka under tiden upp en kastrull med vatten. Häll det kokta vattnet över den strimlade vitkålen. Låt rinna av och skölj av med kallt vatten. Häll i vitkålen i en skål och tillsätt olja, ättika, salt och peppar. Låt det gärna dra en stund innan det serveras. Håller flera dagar i kylskåpet om det blir nåt över. Vitkål innehåller mycket C-vitamin!

Här kommer några fler bilder från bröllopet som jag lovade. Inga selfies eller bilder på oss, dock. Är alldeles för blyga för det. :)















Efter vigseln åkte vi till Karlslund och sonens flickvän M tog bilder. Vi hade sån himla tur med vädret! Strålande sol!

När vi fotat färdigt åkte vi hem och bytte om till bekvämare kläder. Vi skålade i Bubbliz!


Jättegott!

Sen åkte vi till Fratelli och åt middag. :)

Nu får jag inte vara ifred längre, Isan pockar på uppmärksamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar