tisdag 9 augusti 2016

Tårta från ICA Maxi.



                                                                     Hej, svejs!

Förlåt igen för min dåliga uppdatering. Dagarna går så himla fort så man hinner ju knappt med!

I söndags fyllde min gamla far 75 år!! Dock firade vi inte honom då mer än med ett telefonsamtal då jag var tvungen att jobba. Än är det semester för många och nu i helgen var det bara semestervikarier och jag. Igår hade jag också ändrad arbetstid så jag började redan kl. sju på morgonen och på kvällen var jag helt slut. Tror jag somnade innan klockan tio!!

Mor och far gav sig iväg på en liten kryssning till Åland för att fira jubilaren. De skulle vara borta två nätter om jag inte missminner mig, så det var ingen sån där 24-timmars kryssning. Tydligen var en av deras första semestrar tillsammans just en resa med boende på Åland. Man ska komma ihåg att det var i början på 60-talet och antagligen mer exotiskt än idag. :)

På söndag ska vi i alla fall fira far allihopa med restaurangbesök och sen kaffe och tårta hemma hos oss på eftermiddagen. Jag har beställt två tårtor från ICA Maxi faktiskt som jag ska hämta på förmiddagen. Har lite annat och greja med i helgen så jag känner inte att jag hinner baka.



En triomoussetårta med kladdkakebotten och en Wilmatårta har jag beställt.

Idag har jag massor att göra men man vill ju knappt gå utanför dörren. Det blåser ju storm! Måste tyvärr ändå ut och göra några ärenden, men det som inte är akut får nog vänta.

Nu ska jag gå och tvätta av en ansiktsmask som jag har haft i ansiktet medan jag skrev. :)

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar