onsdag 3 augusti 2016

Avfärga håret med bakpulver.




                                                                     Hello.

Idag har jag haft bästa jobbdagen. Började klockan sex och slutade klockan tolv. Perfekt arbetstid!

Man märker tydligt att hösten är på ingång. Det är kallt på mornarna när man ska cykla iväg.

När jag kom hem ringde sonen och ville att vi skulle åka till banken och fixa nytt kort, bankID och swish så det gjorde vi. Var dock vrålhungrig så vi tog med mannen och åkte till Engelbrekts kvarterskrog och åt lunch. Ett vanligt "pizzahak" med jättegoda pizzor och gigantiska portioner.

Jag åt kycklingspett med klyftpotatis och tzatziki, mannen Schnitzel och sonen en inbakad pizza. Ingen av oss orkade äta upp maten och det tillhör inte vanligheterna i vår familj!!

                              

Mätta och belåtna åkte vi till banken och fixade det vi skulle. Tänk om ett år är sonen så gammal att han inte behöver ha med mig på sina bankärenden. Då är han myndig och kan greja sånt själv.

Igår skickade jag iväg honom till frisören för en välbehövlig klippning. Han verkade hyfsat nöjd med resultatet men vi har kommit överens om att den blå hårfärgen ska bort. Den har visserligen blekts kraftigt från Pluppblått till ljust turkost, men jag tycker han är finast som han är! :)

Vi googlade lite på avfärgningsmedel och såg att man kan göra det själv hemma och det är mycket skonsammare för håret. Dessutom var det såna saker vi hade hemma så vi skred till verket.

Jag blandade två dl. hårschampo med en C-vitaminbrustablett och tre msk. bakpulver. Åh jösses vad det svällde!! Jag hade tagit en lite hink som det varit turkisk yoghurt i men insåg snabbt att det inte skulle räcka till!

Sen var det bara att massera in härligheten och täcka med plastfilm och vänta. Tyvärr stod sonen inte ut mer än tjugo minuter eftersom det kliade som sjutton så han gick och sköljde ur det.

Resultatet då?? Ingen skillnad alls. Bara lite tovigare. :(






Håret är lika turkost så idag köpte jag med mig blondering från jobbet. Får hoppas att det tar?

                     I morgon ska jag och Isan träffa två kompisar från öppna förskolan! Kul!

                                                                          Ha det fint!




  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar