onsdag 30 mars 2016

Husvisning!



                                                                    Hej, hej!

Hur har ni det? Vi har det bara bra!  Lediga idag och igår!! Skönt. För Isan började Mullesäsongen på förskolan så hon packade ryggsäcken med macka, varm choklad och Festis igår morse och gick till skogen ett par timmar.

Jag hämtade henne vid halv tolv innan de skulle äta lunch och så gick vi hem till oss och åt. Efter maten åkte vi till jobbet och hämtade mitt betalkort som jag hade glömt i arbetsbyxorna. Inte första gången!!! Tur man har nära! Sen åkte vi till Willys och handlade lite mat.

Måste ändå säga att jag känner mig hyfsat nöjd över att vi INTE har frossat i godis under helgen som många andra nog har gjort. Till barnen köpte jag medvetet lite godis. Sonen fick inget alls utan en minimini chipspåse och en slant och så fick de varsin Trisslott i stället. Jag visste att mor och far hade köpt ett varsitt Cloetta ägg som är sprängfullt med godis. Det kommer att räcka i flera veckor framöver.

                                          

Vi åt inte så mycket mat heller faktiskt. Mest lax och lite ost och kex. Gjorde en Jansson också, mest för att jag hade två burkar ansjovis i kylen som jag ville bli av med, men den gjorde ingen succé. Det mesta av den står kvar i kylen och tar plats. :(

På söndagseftermiddagen var vi på husvisning på en villa en bit utanför stan. Det var byggt på 60-talet och sen var det nog inte gjort något sen dess. Planlösningen var bra och det var både övervåning och källare. Skulle vilja ha det och få iväg ungdomarna uppför trappen och i källaren skulle man kunna ha allt "skräp" som vi inte får plats med.

Men det var för mycket jobb med huset. Eftersom ingen av oss är händig så måste det vara typ inflyttningsklart och då sticker det ju iväg i pris. Det gjorde i och för sig det här med. Kollade idag och det hade bjudits 500 000:- över utgångspris!

Nåväl, vi sitter inte i sjön. Fin lägenhet med nära till förskola, jobb och mataffärer. Egentligen kan det inte bli mycket bättre?!

                 Nu är det dags att stoppa lillfisen i säng! I morgon väntar jobb och dagis igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar