måndag 21 mars 2016

Ny dag, ny vecka!



                                                      God morgon måndag!


Har ni sovit gott? Det har jag och känner mig hyfsat utvilad. Isan kom in till mig vid 7-tiden och kröp in under mitt täcke. Jag satte på barnprogrammen och snoozade till halv åtta då vi gick upp. Gjorde en smoothie på två bananer, en lite burk kvarg med passionssmak, jordgubbsfil och lite apelsinjuice till frukost innan vi gick till dagis. Idag skulle de gå till ett annat dagis för att se på teater! Spännande!

                                       

Det innebar också att jag fick lite egentid eftersom jag inte börjar förrän klockan 12 idag! Jag har rensat lite i Isans garderob efter jackor och skor som är för små som jag ska lägga ut på Tradera. Det är så sjukt tjockt i hennes garderob så man vet knappt vad som finns där inne.

Igår åkte sonen till Idre med sin pappa. De ska vara där hela påsklovet och åka skidor och snowboard Härligt för honom! Jag jobbar på som vanligt fast det är påskvecka och Isan får gå på dagis som vanligt. I morgon ska vi försöka fixa lite påskris tänkte jag, men det är också det enda pynt som blir. Jag menar, vi pratar om FYRA dagar. Förstår inte vem som orkar pynta en massa för det?

                                           

När jag var liten så brukade min mamma plocka fram både häxor och kycklingar kommer jag ihåg. Men det kanske hon gjorde någon vecka innan? Känns något meningslöst annars. Däremot kommer vi såklart att äta påskmat! Det är viktig!! Sill och lax, goda ostar m.m. Mums!!

Nu ska jag åka till jobbet. Misstänker att jag har jouren idag också, vilket innebär en massa gående heeela dagen. :) Men jag klagar inte, jag behöver det! Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar