torsdag 17 mars 2016

Nya kuddar till sänggaveln.



                                                                     Hej!

Ledig idag. Veckans ENDA lediga dag. Välbehövligt. Har tvättat lite, bytt sängkläder och satt upp nya kuddar som jag har köpt till sänggaveln. Vi har ju en säng i järn och det är inte jätteskönt att luta sig mot sänggaveln UTAN kudde så hittills har vi haft två gigantiska kuddar som stöd, men det har inte varit ultimat. Nu hittade jag sängkuddar på La Redoute som jag blev nöjd med. Först beställde jag rosa, men det blev inte bra så då bytte jag till en mörkare, brunaktig nyans. Och då blev det toppen!

                                   
                                                 Lånad bild från http://www.laredoute.se/

Efter bök och stök i tvättstugan åkte vi till Svampen och åt lunch. Idag hade de inget särskilt gott där tyckte jag, men jag åt lite potatisgratäng, sallad och en köttfärs och broccoligratäng. Till efterrätt åt vi färsk frukt och chokladpudding med vispgrädde och det är ju alltid gott!!!

Sen var det dags att åka till USÖ för att röntga händerna. Det verkar som jag kanske har fått Artros i tummens grundled vilket verkar väldigt, väldigt vanligt. Och det verkar inte som att man gör något åt det om man inte har ont hela tiden, och det har ju inte jag. Som tur är. Men jag får väl vänta tills jag hör nåt från läkaren om det hela.


Isan sover middag. Hon gick in på sitt rum och stängde dörren, sen ropade hon att jag skulle läsa en bok men jag sa att jag var upptagen med annat och efter det blev det tyst. :) Hon brukar ändå somna på kvällen när hon sovit på eftermiddagen så det är ingen fara. Hon behöver väl det.

                               Nu ska jag börja med kvällsmaten: It`s Taco Thursday! :)

                                           
                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar