måndag 14 mars 2016

Knöl på handleden.



                                                                  Hej hopp!

Ett litet inlägg innan jag kryper till kojs. Tidigt ikväll, men jag gick upp tidigt också. Tio över fem ringde väckarklockan. Bah. Det värsta är inte att gå upp så tidigt, det funkar, men att smyga för att inte väcka resten av familjen är desto svårare. Särskilt när man har en pratsam katt.

Jobbet flöt på som vanligt, inventerade på morgonen, fyllde på varor och satt i kassan resten av dagen. En helt ordinär dag med andra ord.

Efter jobbet hade jag tid på vårdcentralen för att kolla upp en knöl som jag har på handleden. Eller rättare sagt två knölar. Från början var det en, men sen delade den sig (?) eller så fick den en kompis. Hur som helst har de suttit där sen i somras utan att göra något väsen av sig och eftersom man nu för tiden kan googla och ställa sina egna diagnoser :) så har jag misstänkt att det är ett Ganglion.

Det är inget farligt och kan försvinna av sig själv, men det har inte mitt gjort alltså. Dessutom har jag fått ont i ANDRA handen! Skumt.

På vårdcentralen fick jag träffa en doktor som kände och klämde lite och så sa hon att hon tyckte att jag skulle röntga bägge händerna och dessutom få en remiss till handkirurgen. Får se om jag hinner till röntgen den här veckan då. De har drop in så det är ju smidigt, men jag har bara EN dags ledighet och vill inte ta ledigt från jobbet.

                                      

Nåja, jag har inte så ont så jag inte kan jobba och har jag väntat så här länge kan jag vänta en vecka till.

                                                      Dags att gå till kojs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar