söndag 13 mars 2016

Lördagsfynd!




                                                    God morgon sköna söndag!

Idag ska vi bara ta det lugnt och greja lite smått. Har slängt i en tvätt nu och sitter med dagens första kopp kaffe. Lurar lite på om jag ska färga håret kanske? Har mååånga gråa hårstrån nu, men jag vet inte om jag bryr mig? Jag är ju snart 50 för guds skull. Men det kanske inte måste synas? Håhåjaja. Börjar förstå varför man går till frisören och färgar för det är ju lite bök med det. Skönt att låta någon annan ta hand om det. :)

                                          

Igår åkte vi till Hallsberg till Uffes lada där det är loppis på lördagarna. Sist vi var där för länge, länge sen var det stendött men nu var det massor av folk och massor av bord. Jag hittade jacka, kjol och jacka i piléfleece till Isan för totalt en hundring. Perfekt!! Särskilt fleecetröjan var hon i behov av nu till våren. Jackor har hon men det var ju så billigt och den var som ny! Kjolen blir söt till sommaren. Den kom från Lindex och var i mjukaste velour med Lille skutt på rumpan. Så gulligt!!
Allt ligger i tvättkorgen så jag vill inte fota det nu, men jag kan göra det när det är tvättat så ni får se.

Vi köpte en kupévärmare till gamla bilen också. Den är så fuktig inuti ibland så man måste torka fönstren på insidan innan man kan åka med den, men det kanske kan hjälpa? Kostade 45:- :)

          

Annars blev det inte så mycket mer. Isan köpte nån liten leksak men sen fick det vara bra. Man kan ju inte handla bara för att det är billigt. Tittade faktiskt på tallrikar från IKEA, precis såna vi hade tänkt köpa och säljaren sa att de var helt nya. De hade bara inte fått plats i skåpet. Hon skulle ha 100:- för sex flata och sex djupa men vi köpte dem inte. En var redan kantstött och så var de lite dammiga och så. Det kändes inte fräscht på nåt sätt. Även om man diskar dem i diskmaskin så kändes det inte rätt och då fick det vara. Ångrar mig inte heller, så det var rätt beslut.

Efter Uffes lada åkte vi upp till Bra begagnat och kollade lite men då började det att kurra i magarna så vi åkte till Enelly´s och åt hamburgare. Riktigt mumsigt! Och tjejen i kassan var så gullig och trevlig! När vi ätit och Isan lekt lite på lekplatsen utanför gick vi in på Dollarstore och handlade lite smått och gott. Jag köpte några presentpåsar och lite grejer till Isans kalas i sommar. Det gäller att ha framförhållning!

                               

                                                           Nu dags för frukost!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar