måndag 4 maj 2015

Soffmys med Frost.



                                                                   God kväll!

Idag har vi varit lediga. Har jobbat torsdag till söndag så det var jätteskönt. Vi gick upp ganska tidigt och satte igång med allt som måste göras när man är ledig.

Åkte till Willys på förmiddagen och handlade lite, lagade lunch - falukorv i ugn med potatismos. Yammi. På eftermiddagen har jag och Isan bara myst med film, Frost, som vi inte hade sett förut och så har vi läst böcker. Det har regnat i stort sett hela dagen så det var skönt att vara inne. Jag tyckte Frost var sådär, förstår nog inte storheten i den (än)?? Isan ville däremot se den igen efter middagen, men det var ju lite sent. Den var ju ganska lång?

                                

Igår var vi på loppis innan jag började jobbet. Det var inte nån särskilt bra loppis, hittade inte så mycket faktiskt. Några barnklänningar från olika märken, ett par jeansshorts från H&M och en röd kjol från Ralph Lauren till Isan blev det i alla fall. Allt för 10:- styck. Alldeles lagom pris. :)

Solen strålade dock så det var skönt på det sättet  i alla fall. Tyvärr hade jag med min cykel som jag var tvungen att hålla koll på hela tiden eftersom jag la alla fynd i cykelkorgen och på barnsadeln. Det är lite lättare att kolla på saker om man har händerna fria. Isan som var med satt i vagnen i början men sen ledsnade hon på det så då fick man hålla koll på henne också. Lite splittrat kan man säga.

På söndag är det loppis igen men då ska jag fråga pappa om Isan kan vara där en stund. Mamma vill nog gärna följa med oss tror jag.

Nu ska jag plöja igenom de senaste avsnitten av Hem till gården! Må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar