tisdag 26 maj 2015

Utrensning!



                                                         God dag, god dag!

Idag har vi varit lediga. Jag har packat Tradera paket med Isans gamla sommarkläder. Mannen har slaktat den gamla utegruppen och åkt med den till tippen. En riktig rensning med andra ord. Skönt.

Om vädret tillåter ska jag gå ut på altanen i morgon och plocka upp skräp och dammsuga, men då måste mattan vara torr. Och de har lovat regn i morgon så det blir nog inget med det.

Då får vi pyssla med något annat eftersom jag är ledig i morgon med! När jag var med mamma och svägerskan till Jönköping här i våras åkte vi ju till IKEA en sväng och då köpte jag några paket med kalas dekorationer. Silkespapper att göra pompoms med och några små färdiga honeycombs som jag tänkte klistra ihop två och två till små bollar.

                                               FRAMSTÄLLA silkespapper, blandade mönster grön Längd: 70 cm Bredd: 50 cm Antal i förpackning: 16 styck



                                           
                                     
          Grönt och blått till sonen och rosa och gult till dottern. Här bryter vi inga traditioner! :)

Nu ska jag försöka få Isan i säng. Igår vägrade hon att sova, hon dansade och skuttade runt HELA kvällen nästan. Jag trodde nästan att hon hade fått nåt i sig, typ kaffe eller energidryck för hon kunde inte sitta still. Hon verkade inte övertrött heller så jag vet inte vad det var?

                                                              Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar