fredag 22 maj 2015

Fredagsvabb!



                                                                           Hej!

Jag får nog ta tillbaka det där jag sa om att Isan sover så bra på nätterna. Både igår natt och i natt har hon ropat på mig och velat sova i min säng. Dessutom ska hennes täcke och kudde med in till mig. Det duger inte med det som redan finns i sängen. Igår somnade hon om, men i morse låg hon och hostade och hostade, till klockan var halv fem. Jag hade satt väckningen på tio över fem. Bah.

                            

Jag avgjorde dock att hon fick vara hemma och hosta och snora idag, så nu har vi bara tagit det lugnt under dagen. Hon var hostig och snorig redan igår kväll när hon badade så jag anade vad som var på gång, men jag verkligen avskyr att ringa till jobbet och säga att jag ska vara hemma. Man vet ju att det redan är dåligt med folk.

I helgen hade vi jag en fundering på att vi skulle åka till mannens mor och fira mors dag eftersom jag jobbar nästa helg när det egentligen infaller. Jag har bett honom ringa henne och höra om det passar redan sen början på veckan, men än så länge har han inte fått tummen ur. Förvånad? Inte då.

Vet inte vad man ska hitta på då om vi inte ska dit? Vädret är ju som vanligt uselt, men det kanske ändrar sig? Har inte kollat faktiskt.

Ikväll kommer sonen och flickvän hem. De ska sova här i natt och så sover de hos henne i morgon. Vet inte vad vi ska hitta på till middag? Har tagit fram nötfärs och lurar på Lasagne, men det har vi ätit två gånger på inte så lång tid. Känns inte så kul att bjuda på det igen. Kanske blir hämtpizza? Låter bekvämt, tycker jag. Är trööött!

Nu ska jag sluta med min klagovisa, men jag har ingen riktig fredagsfeeling direkt. Det känns som att det mesta är slut i kylen också, kaffe, grädde, creme fraiche och frukt och grönt. Det får bli en sväng till Willys i morgon!

                    Hoppas vi får sova i natt så vi är lite piggare i morgon. Ha en fin fredag!


                                       



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar