onsdag 27 maj 2015

Egna pom poms och nya bestick!



                                                                      Hej!

Seg idag. Jag gillar inte när de lovar regn och det inte kommer något. Jag känner mig lurad! Jag tittar ut genom fönstret och riktigt känner hur det blåser upp till regn och det är absolut ingen idé att gå utanför dörren. Och så kommer det inget regn? Lurad!

Således har vi varit inne hela dagen och visserligen haft det mysigt men jag får dåligt samvete av någon anledning?!

Isan vaknade tidigt i morse, tjugo i sex (!) så det kan vara därför jag känner mig trött också. Varför har barn så ojämna sovtider? Sent i säng ena dan, uppe i ottan nästa, tidigt i säng, eftermiddagslur osv. osv. Sen Isan föddes har jag inte vaknat av mig själv EN ENDA GÅNG (tror jag).

Tittar man på sonen däremot så finns där inga problem med sovmorgon. Här pratar vi om en person som går upp en halvtimme innan han börjar skolan. Och då ska han hinna duscha och äta frukost med.

Eftersom jag curlar min son till en slapp dagdrivare så går jag upp och gör äggröra till honom innan han puttrar iväg på moppen. Man vill ju inte att han ska svälta. Det blev en tidig start med andra ord.

När morgonkaffet var urdrucket tog jag fram pysslet från IKEA och drog igång. Stort misstag. En treåring kan INTE göra pompoms. Frust. Det slutade med att jag gjorde alla fyra. Det var helt OK för mig, men Isan var helt förstörd över att hon inte lyckades. Och jag blev irriterad för att hon inte lyssnade på mina instruktioner. Gah.

Pompomsen (?) blev riktigt fina för att vara första gången tyckte jag, och nu ligger de på pianot i väntan på att pryda Isans 4-års kalas! (Det är typ enda stället de får plats på. Skrymmande!)


På eftermiddagen kollade vi på Trassel på datorn. Trevlig film. Den var dock på engelska så jag fick tolka.

Isan tröttnade efter en stund som hon brukar göra så jag fick se resten själv. Tröttnade dock jag med. :)

I stället fick jag tummen ur och la ner våra nya bestick som jag köpte på Gekås när vi var där i April. Jag har inte velat lägga dem i lådan förrän jag köpt nya besticklådor, men eftersom jag inte hittat några än så gjorde jag det ändå. De är så fina!



Blanka och fina och ligger skönt i handen. 149:- för ½ dussin.

I kväll får jag improvisera med middagen eftersom jag inte tagit mig till någon affär. Hmm...får se, fläskfilé, färska champinjoner, phildadelphiaost och grädde kan väl bli nåt? Tror jag har några halvfulla påsar med pommes också. Och vitlöksbröd. Låter väl bra? Så får det bli!

Trevlig lilllördag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar